آفتاب

بانک ملی تاجیکستان مجددا بر جعلی بودن سند ارائه شده توسط بابک زنجانی تاکید کرد

بانک ملی تاجیکستان مجددا بر جعلی بودن سند ارائه شده توسط بابک زنجانی تاکید کرد

دوشنبه - ایرنا - سخنگوی بانک ملی تاجیکستان گفت: بار دیگر تاکید می کنیم که سند ارائه شده توسط بابک زنجانی به وزارت نفت یا سیستم بانکی ایران، مبنی بر انتقال حدود دو میلیارد دلار از طریق این بانک، جعلی است و از سوی این بانک صادر نشده است.

عبدالغفار قربانف پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس صورت حساب های موجود در این بانک از تاریخ دوم آگوست سال 2013 (11 مرداد 92) که بانک ˈسرمایه گذاری کنتˈ منتسب به بابک زنجانی تحت تحریم قرار گرفت، هر گونه عملیات انتقالی بر اساس دستور بانک مرکزی این کشور با این موسسه مالی مرتبط به زنجانی ممنوع شد و بر همین اساس هیچگونه عملیات بانکی در این مورد انجام نگرفته است.

وی با بیان اینکه ˈانتقال چنین مبلغی غیر ممکن استˈ، تصریح کرد: چنین انتقالی از طریق سیستم بانکی تاجیکستان صورت نگرفته است و ما هیچگونه گواهی و یا تصدیق نامه ای نه به بابک زنجانی و نه هیچ یک از شرکت های وی نداده ایم.

این مقام بانکی تاجیکستان گفت: کسی از مسوولان بانک ملی از تحویل چنین سندی به تاجر ایرانی اطلاعی ندارد و بانک ملی تاجیکستان نیز چنین عملیات بانکی انجام نداده است.

قربانف تصریح کرد: مجلس جمهوری اسلامی ایران نیز ثابت کرد که زنجانی گواهی نامه تقلبی به کشورش ارایه کرده است.

وی گفت: برای بررسی این موضوع حدود یک ماه پیش نیز نشست هایی نیز با هیات بلند پایه ای از بانک مرکزی ایران بر اساس رعایت مقررات بانکی به منظور بررسی این موضوع به صورت غیر علنی برگزار شد.

قربانف گفت: هم اکنون نیز یک گروه وی‍ژه تحقیق از این بانک نیز در حال بررسی دقیق این موضوغ در همکاری با بانک ˈسرمایه گذاری کنتˈ منتسب به بابک زنجانی است.

موضوع بابک زنجانی و بانک ملی تاجیکستان در روزهای اخیر سر خط مهم رسانه های این کشور شده است.

یکی از خبرگزاری های تاجیکستان در مقاله ای با زیر سوال بردن بانک ملی تاجیکستان نوشته که ضروری است بانک ملی تاجیکستان که این قضیه را درست بررسی نماید تا جایگاه خود را در نزد دولت و حکومت ایران و همچنین کشورهای اروپایی کاهش ندهد.

آساق**ه.ص**1663**1479
کد N49479

وبگردی