آفتاب
سردار احمدی مقدم:

پرداختن به تفکر ولایی نکته کلیدی در تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح است

پرداختن به تفکر ولایی نکته کلیدی در تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: پرداختن به تفکر ولایی نکته کلیدی و مهم در تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح است.

 به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی صبح امروز در دیدار با تعدادی از اعضای کمیته‌های علمی و تبلیغات و اطلاع رسانی نخستین همایش تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح گفت: پرداختن به تفکر ولایی نکته کلیدی و مهم در تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح است.

احمدی مقدم در بحث روش شناسی تعالی معنوی نیز اظهار داشت: در مسیر دست یابی به تعالی معنوی، عمل صالح، تدین، اخلاق و اخلاص بسیار مهم است اما به تنهایی کافی نیست، بلکه باید جهت و مقصد مسیر نیز صحیح انتخاب شود که در این راستا ولایت فقیه همان جهت صحیح و تعالی بخش است لذا تفکر ولایی باید در نیروهای مسلح به عنوان محور اساسی تعالی معنوی مدنظر قرار گیرد.

وی در خصوص تعریف تعالی در ادبیات مدیریتی گفت: «تعالی» در کنار واژه هایی نظیر بهبود و تحول تعریف شده است. «بهبود» یعنی سازمان تلاش می کند وضعیتی بهتر از گذشته و حال داشته باشد و «تحول» مفهومی فراگیرتر و گسترده تر از بهبود است که با انقلاب در ساختارها و رفتارها حاصل می‌شود اما «تعالی» در واقع سطح بعد از تحول است و به معنای یک تحول زنده، پویا و مستمر در روش و ساختار سازمان می باشد لذا از جایگاه بالایی برخوردار بوده و مورد تاکید اسلام نیز هست.

احمدی مقدم تصریح کرد: الگوی تعالی در کشورهای غربی مبتنی بر نگاه اومانیستی و زندگی صرفا مادی است و از نظر آنها دنیا مقصد است، اما در نگاه اسلامی دنیا مسیر بوده که در این مسیر عناصر معنوی بر عناصر مادی تقدم یافته‌اند و در این دیدگاه است که می بینیم قدرت و توانایی یک مؤمن 10 برابر دشمن تعریف شده و خدا و ملائکه از بنده مؤمن در برابر مشرکان محافظت می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به رشادتهای رزمندگان اسلام در سالهای دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از بهترین الگوهای تعالی معنوی همین دفاع مقدس است. دفاعی که غلبه ایمان بر ابزار و تجهیزات بود و اعتقاد و ایثار و فداکاری حرف اول را می زد.

وی با بیان خاطره‌ای از رشادتهای گردان قدس لشگر 23 نوهد به فرماندهی سرگرد احمد دادبین در سالهای دفاع مقدس گفت: در حالیکه این گردان امکانات کافی برای انجام ماموریت های واگذار شده و عملیات های مختلف را نداشت اما به واسطه روحیه بالا، ایمان و شجاعتی که در بین فرمانده و رزمندگان گردان بود، حماسه های زیادی خلق کرد و این درحالی بود که بعضی از گردان های دیگر که تجهیزات گسترده تری داشتند اما از روحیه بالایی برخوردار نبودند، توفیقاتشان بسیار کمتر بود.

احمدی مقدم در ادامه در خصوص رویکرد تعالی معنوی در نیروی انتظامی گفت: در سال 1386 ما طرحی را تحت عنوان سازمان متدین به منظور ایجاد ساختارهای مناسب تعالی معنوی در ناجا به محضر فرمانده معظم کل قوا ارائه کردیم که معظم له در آن زمان فرمودند قبل از اجرای این طرح بروید و بر روی توسعه فضای اسلامی و معنوی در محیط زندگی و سازمانی کارکنان متمرکز شوید.

وی تصریح کرد: بر اساس این رهنمود نورانی طرح های مؤثری از جمله برگزاری دوره‌های بصیرت کارکنان، طرح های ساختاری در حوزه انتصابات، ادبیات گفتاری، سلوک رفتاری مدیران و ... مورد طرح ریزی و اجرا قرار گرفت که نتایج بسیار مثبتی به همراه داشت و در سال 89 نیز با موافقت مقام معظم رهبری طرح سازمان متدین در ناجا اجرا گردید تا نیروی انتظامی آن نیرویی شود که شایسته و بایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

احمدی مقدم در پایان با ذکر اهمیت برگزاری همایش تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: امیدواریم این همایش بتواند گامهای مؤثری را در جهت رشد و تعالی معنوی کارکنان نیروهای مسلح بردارد و ضمن ارائه راهبردها و راهکارهای لازم، موانع و چالشهای تحقق تعالی معنوی را نیز مورد ارزیابی و تحلیل کارشناسانه قراردهد.

کد N49358

وبگردی