آفتاب
در نخستین دیدار صمیمانه هنرمندان؛

روحانی: تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست

روحانی: تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست

رییس جمهوری در دیدار صمیمانه جمعی از هنرمندان و اعضای تشکل های فرهنگی وهنری، گفت: تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست زیرا هنر خود ارزش است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمانه جمعی از هنرمندان و اعضای تشکل های فرهنگی وهنری در تالار وحدت تهران افزود: برای من شبی به یادماندنی است چون میهمان اصحاب فرهنگ و هنر و فرهیختگان هستیم؛ دعوت و مهمانی شما را پاس می دارم؛ با اهل هنر از هنر گفتن بسیار سخت است؛ معمولا دولتمردان سیاستمداران و حتی فیلسوفان و روشنفکران چونان با هنرمندان سخن گفته اند که گویی قصد تعیین تکلیف برای آنان دارند.

وی ادامه داد: آنان نگاه هنرمندان را چونان در قالب و فرم آن خلاصه دیده اند که فکر کرده اند هنر دستور دادنی و سفارش کردنی است.

وی تصریح کرد: هنر قالب و معناست؛ هنر خلاقیت است؛ این نوع جلسات هم برای هم اندیشی و همفکری اهالی اقلیم های متنوع فکری است تا از همدیگر درک نزدیکتر و متقابلی داشته باشیم.

رییس جمهوری گفت: ذات هنر با مفهوم خیر و نیکی یکی است؛ قبل از عصر جدید هنر بسیار فراتر از هنرهای زیبا تفسیر می شد؛ هنر گفت و گو، هنر معاشرت؛ هنر دیپلماسی؛ هنر زندگی مسالمت آمیز؛ هنر زندگی بدون کینه.

روحانی تصریح کرد: هر کار بی عیبی هنر است؛ هنر هر کار بدون عیب است و همه ما باید تلاش کنیم هنرمندانه حرف بزنیم؛ هنرمندانه عمل کنیم، هنرمندانه با هم تعامل داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، چهره های شاخص حوزه های تئاتر و سینما، موسیقی، شعر، داستان و هنرهای تجسمی از جمله شرکت کنندگان در این دیدار هستند.

رییس جمهوری هنگام ورود به سالن، توسط «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی و «حسین فریدون» دستیار ویژه خود همراهی می شد و مورد تشویق هنرمندان قرار گرفت.

سیام(3)9189**
کد N49105

وبگردی