آفتاب
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس:

به جای معرفی دفاع مقدس، ادوات نظامی به مردم نشان دادیم

به جای معرفی دفاع مقدس، ادوات نظامی به مردم نشان دادیم

همشهری آنلاین: مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با تاکید بر این که دفاع مقدس مغفول مانده است، گفت: هر وقت خواستیم دفاع مقدس را معرفی کنیم ادوات نظامی را به مردم نشان دادیم در حالی که آن ها ابزار مبارزه با دشمن هستند.

دفاع > دفاع مقدس- همشهری آنلاین:
مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس با تاکید بر این که دفاع مقدس مغفول مانده است، گفت: هر وقت خواستیم دفاع مقدس را معرفی کنیم ادوات نظامی را به مردم نشان دادیم در حالی که آن ها ابزار مبارزه با دشمن هستند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار ˈجواد خضراییˈ روز چهارشنبه در همایش خواهران پیشکوست امداد و درمان دوران دفاع مقدس افزود: اگر رویکرد طبیعی جنگ را کنار بگذاریم، هر آنچه در دفاع مقدس وجود دارد، الهامات ارزشی و اخلاقی رزمندگان است.

سردار خضرایی خاطرنشان کرد: در وادی دفاع مقدس عده ای به شهادت رسیده و عده ای نیز تربیت یافته این دوران هستند اما متاسفانه انوار طیبه آن ها در جامعه طنین افکن نیست.

وی اضافه کرد: چرا باید دوران دفاع مقدس تا این اندازه غریب باشد و متولیان فرهنگی کشور تنها در سالروز عملیات ها اقدام به نصب پوستر و بنر در سطح شهر کنند، مگر نه این که ارزش های تربیتی مورد نیاز مردم در دل دفاع مقدس وجود دارد؟

سردار خضرایی با طرح این پرسش که چه چیزی غیر از معاش را می توان در زندگی عمومی مردم یافت که در دل دفاع مقدس وجود ندارد؟، افزود: مگر نه این که بد اخلاق ترین افراد دوست دارند با آن ها خوب رفتار شود و احساس نیازمندی و اندیشه ادبی دارند.

وی اظهار داشت: اگر همه نیازمندی های اجتماعی در دل دفاع مقدس وجود دارد چرا جامعه از آن بی بهره است؟ هزاران نفر از انسان های ارزشمند این مرز و بوم در دفاع مقدس به شهادت رسیدند اما از آن ها کمتر یاد می شود، افرادی که اگر نمی جنگیدند امروز کشور ما در این جایگاه از اقتدار قرار نداشت.

مدیرعامل باغ موزه دفاع مقدس اظهار داشت: مگر یادمان رفته در طول 200سال گذشته بالغ بر یک میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور از دست رفت اما در دوران دفاع مقدس رزمندگان اسلام اجازه ندادند وجبی از خاک میهن به دست دشمن بیافتد.

خضرایی با بیان این که باید از این افراد تقدیر شود و این تقدیر به معنای آن است که از اندیشه آن ها پیروی شود، خاطرنشان کرد: جنس دفاع رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ایثار و از خودگذشتگی و حفظ نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس را به خوبی به نسل امروز معرفی نکردیم ، امروز مردم در بیان محاورات و ظاهر از یکدیگر الگو می گیرند اما در معرفی الگوهای اجتماعی کمتر به سمت موضوع دفاع مقدس رفته ایم.

خضرایی با طرح این سوال که چرا باید خواهر پزشکی که دوران دفاع مقدس را تجربه کرده، بگوید تاریخ مصرف من گذشته است؟، اضافه کرد: باید این افتخارات اجتماعی به جامعه معرفی شوند، افتخاراتی نظیر خانواده شهدا که از حماسه سازان زنده به شمار می روند.

وی اظهار داشت: زنان امدادگر در فاصله ای کم در خط مقدم به ایثارگری پرداختند در حالی که از لحاظ شرعی و عرفی وظیفه ای نداشتند اما برحسب روحیه فداکاری به رزمندگان خدمت رسانی کردند.

خضرایی از زنان پزشک و امدادگر دوران دفاع مقدس خواست اسناد و مستندات اعم از فیلم و عکس را برای ارایه به جامعه پزشکی در اختیار باغ موزه دفاع مقدس قرار دهند.

کد N49089

وبگردی