آفتاب
جك استراو:

تحریم‌ها کاهش می‌یابد؛ تحریم‌های جدید اعمال شود واکنش شدید نشان می‌دهم

تحریم‌ها کاهش می‌یابد؛ تحریم‌های جدید اعمال شود واکنش شدید نشان می‌دهم

همشهری آنلاین: رئیس گروه پارلمانی دوستی و انگلستان با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران کاهش می‌یابد، گفت: اگر تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شود واکنش خیلی بدی نسبت به آن نشان خواهیم داد.

ایران > سیاست‌خارجی- همشهری آنلاین:
رئیس گروه پارلمانی دوستی و انگلستان با بیان اینکه تحریم‌ها علیه ایران کاهش می‌یابد، گفت: اگر تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شود واکنش خیلی بدی نسبت به آن نشان خواهیم داد.

مهر نوشت: جک استراو رئیس گروه پارلمانی ایران و انگلستان بعد از ظهر امروز (18 دی) در نشست خبری در پاسخ به سوالی، مبنی بر اینکه رسانه‌های آمریکایی در روزهای اخیر عنوان کردند که کنگره آمریکا به دنبال تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است در این حالی است که نمایندگان موافق کنگره با اعمال تحریم های جدید علیه ایران تعدادشان افزایش یافته است. به نظر شما در صورت تصویب تحریم‌های جدید طرف ایرانی چه واکنش منطقی باید از خود نشان دهد با توجه به نقض توافقات صورت گرفته گفت: اگر تحریم های جدید در ایران اعمال شود ما بسیار بد در این خصوص واکنش نشان خواهیم داد.

وی در حالی که متن توافقنامه ژنو را بالای دست برد و در مقابل دوربین‌های عکاسی و تصویربرداری نگه داشت افزود: دولت ایالت متحده زیر این توافقنامه را امضا کرده است، این توافقنامه نقشه راه است.

جک استراو با اشاره به اینکه تحریم ها در چند ماه آینده کاهش می یایبد ادامه داد: آقای جان کری هم به نمایندگان کنگره اعلام کرده است که این توافقنامه سیاست آمریکا است.

همچنین از نمایندگان کنگره سوال کرده که مخالفانش به این پرونده چگونه عکس‌العمل نشان خواهند داد.

وی گفت: آقای هیگ هم همین سوال را کرده‌اند، فکر می‌کنم که پاسخ سوال شما در توافقنامه ژنو آمده است.

وی در خصوص اینکه ایالات متحده عنوان کرده که برداشت ما از توافقنامه متفاوت است گفت: من به شما اطمینان می‌دهم در مذاکرات دیپلماتیک بسیاری بوده‌ام از جمله با ایران اما افراد نباید آنچه دیگران نوشته‌اند را تفسیر کنند.

وی افزود: همیشه در توافقنامه‌های به این پیچیدگی واژه‌هایی است که باید تفسیر شود.

رئیس پارلمانی دوستی ایران و انگلستان خاطر نشان کرد: معتقدم نه تنها آمریکا حتی کشورهای عضو1+5 و ایران به این توافقنامه متعهد هستند و آن را عملی خواهند کرد.

همچنین رئیس حزب محافظه کار کنگره انگلیس نیز گفت: آقای اوباما صراحتا اعلام کردند که هیچ تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نخواهد و آن دو سناتوری که این طرح را به کنگره پیشنهاد داند باید بدانند که حدود 10 تا 12 رئیس کنگره مخالف این طرح هستند. همچنین باید بدانیم آقای اوباما قدرت وتو دارد.

کد N49084

وبگردی