آفتاب
منصوری آرانی در نشست خبری:

روابط ایران و انگلیس در گذشته به گونه ای نبود که به آن افتخار کنیم

روابط ایران و انگلیس در گذشته به گونه ای نبود که به آن افتخار کنیم

رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس گفت: متاسفانه روابط ایران و انگلیس در گذشته به گونه ای نبوده که به آن افتخار کنیم، اما قرار نیست که در گذشته متوقف شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، منصوری آرانی رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری جک استراو درباره علت سفر گروه پارلمانی انگلیس گفت: علت سفر این بود که گروه‌های پارلمانی در تمام دنیا برای تبادل نظر و اینکه موانع بخش خصوصی و دولتی را مرتفع کنند، رفت و آمد می کنند.

وی افزود: این یک موضوع عادی است و در عین حال به علت نوع نظامی که داریم و تلاش های زیادی که صهیونیست ها در دنیا انجام می دهند تا گروه های تروریستی در ارتباط با نمایندگان پارلمانی فضایی را اشغال کنند، به این رفت و آمدها نیاز داریم.

منصوری آرانی ادامه داد: دوستان ما در پارلمان انگلیس با من تماس گرفتند و درخواست داشتند که برای همسویی دیدگاه ها به جمهوری اسلامی بیایند.

رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس تصریح کرد: مواضع خوب جک استراو و هیات همراه وی را در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران، حق غنی سازی ایران، گروه های تروریستی و اینکه اسرائیل سرزمین هایی را اشغال کرده در روزنامه ها و بی بی سی مشاهده کردیم و بنده از هیات پارلمانی انگلیس بویژه جک استراو بابت این مواضع تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه منافع ایران و منافع مشترک ایجاد می کند که این جلسه را داشته باشیم تصریح کرد: صبح دیروز یک ملاقات صورت گرفت و ضیافت شامی را نیز شب گذشته برگزار کردیم که گفتگو و تبادل نظر داشتیم. متاسفانه روابط ما در گذشته به گونه ای نبود که به آن افتخار کنیم، اما قرار نیست که در گذشته متوقف شویم.

منصوری آرانی بیان کرد: هیات پارلمانی انگلیس دیروز ملاقاتی با آقای ظریف و آقای شافعی داشتند و از موزه صلح و جانبازان شیمیایی بازدید کردند که بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند. امروز جلسه ای در دفتر مطالعات با اندیشمندان علوم سیاسی داشتند، از مجلس و همچنین مجلس مشروطیت بازدید کرده و دیداری با رئیس کمیسیون امنیت ملی داشتند.

رئیس گروه دوستی- پارلمانی ایران و انگلیس در مجلس افزود: هیات پارلمانی انگلیس فردا نیز با خانواده شهدای ترور و همچنین رئیس اتاق بازرگانی ایران و انگلیس ملاقات خواهند داشت.

کد N49050

وبگردی