آفتاب

منابع خبری ترکیه ازتشدید درگیری بین گروههای معارض در سوریه خبر دادند

منابع خبری ترکیه ازتشدید درگیری بین گروههای معارض در سوریه خبر دادند

آنکارا - ایرنا - منابع خبری ترکیه امروز - چهارشنبه - از تشدید درگیری ها بین معارضان و تروریستهای سوری خبر دادند.

به گزارش ایرنا، این منابع خبری با اشاره به شدت گرفتن درگیری ها بین معارضان سوری نوشتند که ارتش به اصطلاح آزاد سوریه یک منطقه نظامی متعلق به گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام را به تصرف خود در آورد.

به نوشته این منابع خبری، در پی تصرف این محل، 300 نفر از افرادی که توسط گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام به اسارت گرفته شده بودند آزاد شدند و 70 جسد نیز در این محل پیدا شد.

افزون بر آن در میان اسرای آزاد شده برخی از فعالان حقوق بشر و روزنامه نگاران مفقود شده نیز وجود دارند.

براساس این گزارش، در گیری ها بین گروه های معارض و تروریستهای سوری در شهرهای حلب و حیدریه و منطقه خیرالدین همچنان ادامه دارد.

این منابع خبری پیش از این نیز از تشدید درگیری ها بین گروه های مخالف ( معارضان و تروریستها ) دولت سوریه خبر داده بودند.

این منابع خبری اعلام کردند که درگیری ها بین مخالفان سوری در شهرهای ˈ ادلب و حما ˈ ی سوریه از شدت بیشتری برخوردار است.

به نوشته این منابع خبری ، یکی از گروه های مخالف که زیر گلوله باران شدید قرار دارد وادار به عقب نشینی از شهر ادلب در نزدیکی مرز ترکیه شد.

براساس این گزارش،شهر های ˈ رقه و طبقا ˈ نیز شاهد درگیری بین گروه های مخالف سوری است.

به نوشته منابع خبری ترکیه ، نیروهای ارتش به اصطلاح آزاد سوریه عناصر برخی از گروه های افراطی را در منطقه ˈعین العروض ˈ از استان ˈ الابیاتˈ را به محاصره در آورده و درگیری ها در این منطقه همچنان ادامه دارد.

ترکیه نیز روز دوشنبه گذشته در پی افزایش درگیری ها بین گروه های معارض سوری در مرز این کشور با سوریه ، گذرگاه مرزی ˈآکچا قلعهˈ را مسدود کرد.

مقامات دولتی ترکیه در پی تشدید درگیری بین نیروهای ارتش آزاد سوریه و گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش ) در شهر ˈتل ابیاضˈ در نقطه مقابل مرز ˈآکچاقلعهˈ ترکیه این گذرگاه مرزی را بست.

براساس این گزارش، منابع خبری ترکیه به زمان بازگشایی احتمالی این مرز که از فعال ترین مرزها بین ترکیه و سوریه است و در استان ˈشانلی عرفاˈ قرار دارد اشاره ای نکردند.

خاورم/2011 **230 ** 1514
کد N49049

وبگردی