آفتاب

یونان درتلاش برای توسعه صنعت گردشگری

یونان درتلاش برای توسعه صنعت گردشگری

آتن- یونان درتلاش برای توسعه صنعت گردشگری خود به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ملی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وزیران و دست اندرکاران صنعت گردشگری یونان در جلسه ای راهکارهای توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران خارجی به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمد ملی کشور را، مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

مسئول شورای توسعه گردشگری یونان ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این شورا برای جذب گردشگران خارجی در سال 2014 میلادی گفت: در سال 2013 میلادی با تلاش هایی که صورت گرفت، تعداد 17 میلیون و800 هزار گردشگر خارجی وارد یونان شدند و درآمد حاصله از آن مبلغ 12 میلیارد و500میلیون یورو بوده است.

به گزارش روزنامه یونانی زبان ˈ کاتی میرنیˈ مسئول شورای توسعه گردشگری در ادامه گفته است که بر اثر این تلاش ها در سال گذشته میلادی 50 هزار فرصت شغلی موقت و دائم برای شهروندان یونانی ایجاد گردید.

خانم ˈ الگا کفالویانیˈ وزیر گردشگری یونان در این باره گفت: تلاشهای خوبی برای جذب گردشگران خارجی در سال گذشته میلادی صورت گرفت و انتظار می رود با برنامه ریزی های به عمل آمده، درسال جاری میلادی تعداد 18 میلیون و 500 هزار گردشگری خارجی به یونان برای گذراندن تعطیلات سفر کنند.

وی در ادامه با هشدار به بخش خصوصی دست اندرکار صنعت گردشگری، از آنان خواست که با پایبندی به قوانین موجود خدمات مناسبی را به گردشگران ارایه کنند، زیرا دفاتر جذاب گردشگران خارجی به این نتیجه رسیده که با سفر بیش از 18 میلیون گردشگر خارجی، می توان مبلغ 13 میلیارد یورو از طریق این صنعت عاید کشور گردد.

در این جلسه که ˈ یانیس استورناراسˈ وزیر اقتصادی و دارایی، ˈ کستیس خجیداکیسˈ وزیر توسعه و صنایع،ˈ یانیس دوروچاسˈ وزیر کار و اموراجتماعی، ˈ پانوس پانایوتوپلسˈ وزیرفرهنگ و هنر یونان حضور داشتند، بر ضرورت توسعه صنعت گردشگری کشور و امکان جذب 24 میلیون جهانگرد خارجی در سال 2021 بطور سالانه تاکید گردید.

گفتنی است که یکی از منابع مهم درآمد یونان، صنعت گردشگری این کشور می باشد که سال گذشته با توجه به ایجاد تنش و درگیریها در مصر، سوریه، لبنان، لیبی و تا حدودی در کشور ترکیه، باعث گردید که تعداد 5 میلیون گردشگر خارجی بیشتری در سال 2013 میلادی نسبت به سال 2012 میلادی برای گذراندن تعطیل خود به یونان سفر کنند و در واقع سال گذشته میلادی یکی از سالهای طلایی صنعت گردشگری یونان محسوب می شود.

اروپام/2170** 1514
کد N49038

وبگردی