آفتاب

لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل جاسوسی، به سازمان ملل شکایت کرد

لبنان از رژیم صهیونیستی به دلیل جاسوسی، به سازمان ملل شکایت کرد

بیروت – ایرنا – وزارت امورخارجه لبنان به دلیل جاسوسی وعملیات شنود و استراق سمع گسترده رژیم صهیونیستی علیه این کشور، به طور رسمی از این رژیم به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش ایرنا، «عدنان منصور» وزیر امور خارجه لبنان بعد از ظهر چهارشنبه با ارسال نامه أی به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل به دلیل اقدام خلاف قوانین بین الملل رژیم صهیونیستی در نصب تجهیزات جاسوسی و استراق سمع در نوار مرزی جنوب لبنان شکایت کرد.

در این نامه این اقدام صهیونیست ها در راستای تجاوزات دایمی این رژیم علیه لبنان و ملت و موسسات امنیتی و نظامی این کشور دانسته شده است.

عدنان منصور درهمین چارچوب نامه هایی به وزرای خارجه 15 عضو شورای امنیت، دبیرکل اتحادیه عرب، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، رییس جنبشش عدم تعهد و «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ارسال و در آنها تاکید کرده است که تجاوزات دایمی اسراییل ، نقض آشکار قوانین بین الملل و همچنین قطعنامه 1701 (پایان بخش جنگ 33 روزه سال 2006) است.

در ماه نوامبر سال 2013 میلادی (حدود دو ماه پیش)، کشف و شناسایی تعدادی از دکل های جاسوسی رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان، پرده ای جدید از جنایات امنیتی این رژیم علیه لبنان برداشت.

این تجهیزات جاسوسی به این رژیم این امکان را می دهند که از تمام نقاط لبنان جاسوسی و استراق سمع کنند و این امر با واکنش مقامات لبنانی روبرو شد؛ کمیسیون ارتباطات مجلس لبنان نیز به منظور بررسی این امر چند جلسه متوالی تشکیل داد.

«نبیه بری» رییس مجلس لبنان از اولین کسانی بود که نسبت به وجود این تجهیزات جاسوسی در نوار مرزی جنوب این کشور اطلاع رسانی کرد و نسبت به آن هشدار داد.

خاورم**2024 ** 1324
کد N48991

وبگردی