آفتاب
جک استراو در نشست خبری:

ایران باید بدون هیچ پیش‌شرطی در نشست ژنو 2 شرکت کند

ایران باید بدون هیچ پیش‌شرطی در نشست ژنو 2 شرکت کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-انگلیس در پارلمان انگلستان گفت: اعتقاد راسخ ما این است که تنها راه حل بحران در سوریه این است که جمهوری اسلامی ایران در ژنو 2 شرکت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جک استراو وزیر اسبق امورخارجه انگلستان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس در پارلمان این کشور در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد در پاسخ به این سوال که در منطقه خاورمیانه و به خصوص در سوریه دولت انگلیس در قبال جنایت تکفیری ها موضع محکمی ندارد و در بحرین با وجود سرکوب مردم تحرکی از سوی دولت انگلیس صورت نمی گیرد و اینکه اتباع انگلیسی در سوریه به همراه القاعده در حال جنگ با مردم هستند و همچنین اینکه ام ای سیکس در انگلیس مستقیما در ارسال سلاح به سوریه نقش دارد گفت: صریح بیان می‌کنم دولت انگلیس به سوریه سلاح نمی فرستد نه پارلمان، نه دولت و نه ام ای سیکس هیچ سلاحی به تکفیری ها در سوریه نرسانده اند.

وی افزود: دیدگاههای خود را در خصوص سوریه طی دو روز گذشته به مقامات ایرانی منتقل کردیم و اعتقاد راسخ ما این است که تنها راه حل بحران سوریه این است که جمهوری اسلامی ایران در ژنو 2 شرکت کند.

جک استراو تاکید کرد: من و همکارانم این موضوع در دو روز گذشته به مخاطبان در ایران و همچنین نمایندگان مجلس و مردم انگلیس گفته ایم که جمهوری اسلامی ایران باید بدون هیچ شرطی در ژنو 2 دعوت شود و به طور کامل شرکت کند.

وی افزود: جهادگرانی از تمام کشورها در سوریه حضور دارند و احتمال دارد که برخی از آنها از انگلیس آمده باشند که در آن زمینه نگرانی جدی داریم و مقامات و پلیس انگلیس تلاش می کنند از چنین چیزی جلوگیری کند.

ادامه دارد...

 

 

 

کد N48990

وبگردی