آفتاب

استاندار تهران: مشکلات پایتخت با انتقال آن حل نمی شود

استاندار تهران: مشکلات پایتخت با انتقال آن حل نمی شود

تهران - ایرنا - استاندار تهران با بیان این که انتقال پایتخت کار بسیار هزینه بری است، گفت: انتظار مردم را نباید بالا ببریم زیرا با جا به جا کردن 500 هزار نفر یا انتقال پایتخت، مشکلات تهران حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سید حسین هاشمی» شامگاه چهارشنبه در حاشیه اجلاس استانداران در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: انتقال پایتخت کار دقیق کارشناسی و مکان یابی می خواهد و به صرف بحث کردن، این انتقال امکان نمی یابد.

وی ادامه داد: کار مطالعاتی و تحقیق ایراد ندارد اما نباید انتظارات مردم را در این زمینه بالا برد.

استاندار تهران درباره تقسیمات کشوری و یا بحث جدا شدن ری از تهران که در گذشته مطرح شده بود نیز گفت: بحث جدایی ری از تهران منتفی شده است اما موضوع تقسیمات کشوری کار کارشناسی می خواهد که بحث های آن درباره تهران هم مدنظر خواهد بود.

هاشمی خاطر نشان کرد: برای تهران هم بحث های کارشناسی تقسیمات کشوری در حال انجام است که امیدواریم تعیین تکلیف درباره این بحث های چندساله به پایان برسد.

وی درباره بودجه استان تهران برای سال آینده نیز گفت: بودجه این استان در رده کشوری، در سطح متوسط یا پایین قرار دارد.

استاندار تهران با انتقاد از صحبت های غیرکارشناسی که در رابطه با بودجه تهران می شود، گفت: امیدواریم آنچه از نظر کارشناسی و شاخص ها برای تمام استان ها در نظر گرفته می شود برای بودجه استان تهران نیز در نظر گرفته شود.

هاشمی درباره گردهمایی استانداران نیز اظهار داشت: حضور رییس جمهور، رییس مجلس و وزرا در این گردهمایی بسیار تاثیرگذار بود و امیدواریم در نشست های آینده بیشتر به نشست های تخصصی و کارشناسی پرداخته شود.

سیام **7261**2025
کد N48985

وبگردی