آفتاب
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

تیم مذاکره کننده هسته ای قطعا پیروز میدان است

تیم مذاکره کننده هسته ای قطعا پیروز میدان است

در سایه ارتباط با رهبری ملت ما به اقتداری در حوزه نظامی دفاعی و سیاسی رسیده است که هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه این از اقدار ملت ماست که می‌تواند در یک سوی مینی بنشیند که قدرت‌های مادی دنیا در آن سوی آن نشسته‌اند، افزود: تیم مذاکره هسته‌ای با استقامت و پایداری یقینا پیروز میدان است. تثبیت کردن حق هسته‌ای ما امری قطعی است و این نتیجه مقابله ما با دشمنان‌مان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در مراسم بزرگداشت شهید احمد کاظمی و شهید حسان اللقیس، اظهار داشت: امام(ره) و رهبری شهادت را افتخاری جاودانی در راه حق و اهداف الهی می‌دانند، شهدا با نثار جان خود به این مقام ماندگار رسیدند که عزت ابدی و سعادت جاودانگی است.

وی شهادت را رهایی از زندان تعلقات دنیوی پیروزی در عرصه نبرد با دشمنان خدا و فوز عظیم و عطیه الهی توصیف  کرد که تنها نصیب شایستگان می‌شود و ادامه داد: نمی‌توان به مقام شهادت رسید مگر اینکه تمامی الزامات رسیدن به این مقام را در سایه لطف خداوند کسب نمود.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر آنکه ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، افزود: اگر در چشم ملتی دنیا کوچک شمرده شود و به طور طبیعی مرگ را به سخره بگیرد، هیچ گاه به اسارت هیچ قدرتی تن درنمی‌دهد. حضرت امام(ره)، شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های انقلاب و نشانه و راه و نور توصیف می‌کنند، شهدا هم برای جامعه خود عزت و افتخار خلق می‌کنند و هم با ترویج روحیه شهادت‌طلبی و حق‌خواهی به جامعه درس دفاع از مظلوم و پایداری می‌دهند.

دهقان حرکت‌های انقلابی در گوشه گوشه دنیا را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ممکن نبود که ملت ایران جز با همین دفاع جانانه‌ای که در همه عرصه‌ها از خود بروز داد به این نصرت الهی نائل شود. دیدید و دیدیم که در دوره دفاع مقدس ملت ما به ملت اسوه و الگو تبدیل شد و استعدادهای جوانان ما به منصه ظهور رسید. دوران دفاع مقدس آزمون ایمان‌های مقدس بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: باید در اینجا به برخی ابهام‌ها که بوجود آمده پاسخ دهم، در جایی  آمریکا گفته که چنان قدرتی دارد که نظام دفاعی ما را به طرفت العینی از کار بیاندازد. امروز روز تحقق عینی شعار "ما می‌توانیم" است. ملتی که توانست هیمنه پوشالی نظام سلطه را در هم بشکند و او را در مقابله با خود ناتوان کند. اگر ابرقدرت‌ها در مقابله با ما کاری انجام نمی‌دهند ناشی از محبت آنها نیست، بلکه دال بر ناتوانی آنها برای هر نوع اقدامی است.

وی ادامه داد: ملت ما امروز این کارنامه را دارد که تبدیل به نظام الهام بخش برای همه حق طلبان شده است. امروز انوار قدسی انقلاب ما و پیام شهدای ما کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی را درنوردیده و تصویر نظام سلطه را به چالش کشیده است. ما همه این دستاوردها را در سایه روحیه شهادت‌طلبی و در سایه آرمان‌های خود به دست آورده‌ایم و تا اینها هست، ملت ما در اوج اقتدار است.

وی اضافه کرد: زمانی در لبنان رژیم صهیونیستی هرگاه اراده می‌کرد واحدهای زرهی یا واحدهای هوازی خود را حرکت می داد و به این کشور تعدی و تجاوز می‌کرد، هرگز کشورهای عربی تصور ایستادگی در برابر اسرائیل را نداشتند اما امروز صهیونیست‌ها این نگرانی را دارند که اگر یک جنگ سی وسه روزه دیگر اتفاق بیافتد چه سرنوشتی خواهند یافت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: در سایه ارتباط با رهبری ملت ما به اقتداری در حوزه نظامی دفاعی و سیاسی رسیده است که هیچ نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد. اما در بخش سیستم‌های سلاح‌هایی که در نبرد نامتقارن به کار می رود به چنان اقتداری رسیده‌ایم که می‌توانیم در هر عرصه‌ای پیروز شویم.

دهقان در پایان با اشاره به اینکه این از اقدار ملت ماست که می‌تواند در یک سوی مینی بنشیند که قدرت‌های مادی دنیا در آن سوی آن نشسته‌اند، افزود: تیم مذاکره هسته‌ای با استقامت و پایداری یقینا پیروز میدان است. تثبیت کردن حق هسته‌ای ما امری قطعی است و این نتیجه مقابله ما با دشمنان‌مان خواهد بود.

کد N48949

وبگردی