آفتاب
سردار دهقان در مراسم سالگرد شهید کاظمی:

سردار کاظمی منشاء تحولات بسیاری در سپاه بود/ نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای منافع ما را تامین خواهد کرد

سردار کاظمی منشاء تحولات بسیاری در سپاه بود/ نتیجه نهایی مذاکرات هسته‌ای منافع ما را تامین خواهد کرد

وزیر دفاع در مورد مذاکرات هسته‌ای گفت: در مذاکرات این طور نبوده که ما دست پائین داشته باشیم یا اینکه آنها دیکته کنند و ما پذیرای خواسته های آنها باشیم. تیم مذاکره کننده همانطور که رهبری فرمودند در طی مسیر مبارزه جدی با نظام سلطه در موضوع هسته ای با استقامت و پایدار است و آنچه که نتیجه قطعی مذاکرات است منجر به تامین منافع ما خواهد شد و این امر باعث تصویب کردن حق هسته ای ما در دنیا در مواجه با دشمنان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سرلشگر حسین کاظمی و حسان اللقیس که امروز در حسینیه فاطمه زهرا پادگان ولی عصر برگزار شد با اشاره به سخنان امام گفت: امام می فرماید شهادت میراث اولیا است و بدخواهان گمان نکنند جوانهای ما از مردن و شهادت بانکی دارند شهادت ارثی است که از اولیاء به ما می رسد آنهایی باید از مردم بترسند که بعد از فوت فکر می کنند فنا می شوند.

وی با بیان اینکه افرادی که به مقام شهادت می رسند عزت آفرین هستند افزود: باید به این نکته توجه کنیم که شهدا برای جامعه خودشان عزت، افتخار و سرمایه اجتماعی خلق می کنند و درس آموز می شوند در روحیه شهادت طلبی، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم. اساسا شهدا با خون خود نوعی از وحدت و روشن بینی را در متن جامعه احیا می کنند.

وی ادامه داد: برافراشتگی پرچم اسلام بر بام جهان ، ایستادگی ملت های مختلف در برابر زیاده خواهی ها، حرکت ها و جنبش های سیاسی  و مذهبی برآمده از انقلاب ما ممکن نبود الا در سایه آن مبارزاتی که در دوران دفاع مقدس صورت گرفت که ملتی با دست خالی وارد عرصه دفاع شد و هیچ چیزی کم نگذاشت و نصرت الهی را نیز به چشم خود دید.

سردار دهقان  با بیان اینکه معمولا بیشتر توجه ما به دوران دفاع مقدس بر می گردد افزود: دیدیم چگونه دوران دفاع مقدس تبدیل شد به حرکت جاودانی که ملت ما را به یک ملت اسوه تبدیل کرد. دوران دفاع مقدس بستری شد برای اینکه استعدادهای جوانان و مردم ما در اوج حد به ظهور برسد.

وزیر دفاع ادامه داد: دیدید و دیدیم کسانی که حتی یک روز آموزش نظامی ندیده بودند در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تبدیل به فرماندهان بزرگ شدند و این در سایه این اصل محقق شدکه همه حریم های مادی محدوده کننده از بین رفت و این فرماندهان چنان اوجی گرفتند که همه ناشدنی ها را شدنی دیدند.

وی سپس به اتفاقات بعد از انجام عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: بعد از عملیات بیت المقدس ماشین جنگی اسرائیل به حرکت درآمد و بخشی از لبنان را به اشغال خود آورد. اسرائیلی ها آمده بودند تا در لبنان بمانند. در آن زمان بخشی از نیروهای مسلح ما در ادامه عملیات بیت المقدس به لبنان رفتند و در آن زمان نطفه های اولیه حزب الله منعقد شد. این روحیه موجود  در رزمندگان اسلام یک فضا و بستر آماده و مهیا دید و آن شیعیان لبنان و سپس همه ملت لبنان بود تا ظرفیت متراکم این ملت را پذیرا باشد.

وزیر دفاع سپس به شهید اللقیس اشاره کرد و گفت: شهید اللقیس و عباس موسوی در همان دوران آموزش دیدند و سازمانهای اولیه را شکل دادند و خیلی سریع تمامی ظرفیت انقلابی ما و تمامی روحیه حق طلبی ، نفی نظام سلطه در حزب الله لبنان تخلیه شد و صحنه لبنان تبدیل به تصویر تمام نمای آن چیزی که در کشور ما می گذشت، شد.

سردار دهقان خاطرنشان کرد: زمانی که توفیق داشتم در لبنان باشم حاج حسان مسئول دفتر ما بود در لبنان. وی خستگی ناپذیر و دارای عمق درک، فهم و بینش سیاسی  و معتقد به احکام شرعیه اسلام، از خود گذشتگی و پشت پا زدن به مظاهر دنیوی بود. عمق تعلق و پیوند وی در آن زمان با امام و امروز با رهبرمان حضرت آیت الله خامنه ای  بسیار آشکار بود و در همه جنبه های فکری و رفتاری او نمود داشت.

وی با اشاره به اینکه شهید حسان در جنگ 33 روزه به شهادت رسید در مورد سردار کاظیمی نیز گفت: سردار کاظمی در همان جغرافیا آموزش نظامی دید ولی بعد به داخل کشو بازگشت و تا آخرین روزهای جنگ در خدمت کشور بود سپس منشاء تحولات اساسی و سپاه گردید.

وزیر دفاع در ادامه سخنان خود در مورد توان نظامی ایران گفت: جایی گفته شد فرض کنید آمریکا از آنچنان قدرتی بهره مند است که می تواند توان نظامی ما را از کار بیاندازد اما من می خواهم بگویم امروز ما نماد عینی "ما می توانیم" هستیم. ملت ما ملتی است که توانست هیمنه پوشالی نظام سلطه را در هم بشکند و این گونه نیست که آنها اگر قادر بودند و می توانستند به ما ضربه زنند، انجام ندهند اینکه آنها انجام نمی دهند به خاطر دلسوزی آنها نیست بلکه دال بر ناتوانی آنهاست.

سردار دهقان با بیان اینکه ملت ما در 8 سال دفاع مقدس نشان داد می تواند با دست خالی  در مقابل همه دنیا بایستد افزود: ملت ما امروز این کارنامه را دارد و دنیا هم این کارنامه را مثبت تلقی می کند و این نظام تبدیل به نظام الهام بخش شده در همه جای دنیا که آثار آن را در همه جا مشاهده می کنیم. امروز آثار قدسی انقلاب ما و روحیه شهیدان ما در همه کشورهای اسلامی و غیر اسلامی دیده می شود و هیمنه نظام سلطه در سایه روحیه شهادت طلبی ما وجود دارد.

وی گفت: در زمانی اسرائیل هر وقت اراده می کرد یک واحد زرهی را حرکت می داد و اراضی لبنان و حریم هوایی لبنان را مورد تجاوز قرار می داد و هیچ کشور عربی تصور اینکه می تواند در مقابل ارتش اسرائیل مقاومت کند را نداشت اما امروز به جایی رسیدیم که اسرائیل نگرانی دارد اگر یک روز یک جنگی مانند جنگ 33 روزه  رخ بدهد چکار خواهد کرد.

سردار دهقان افزود: امروز ملت ما به جایی رسیده است که مسئولان ایران بر سر میزی می نشینند و با سردمداران مدعی دنیا سر یک موضوع مشترک مذاکره می کنند. تیم مذاکره کننده ما به دلیل اقتدار ایران از موضع قدرت، عزت و اقتدار اهدافی ملی را دنبال خواهد کرد و می کند و نه تنها به خود اجازه نمی دهد بلکه به نمایندگی ملت ایران افتخار می کند.

وی سپس در مورد مذاکرات هسته ای نیز گفت: در مذاکرات این طور نبوده که ما دست پائین داشته باشیم یا اینکه آنها دیکته کنند و ما پذیرای خواسته های آنها باشیم. تیم مذاکره کننده همانطور که رهبری فرمودند در طی مسیر مبارزه جدی  با نظام سلطه در موضوع هسته ای با استقامت و پایدار است و آنچه که نتیجه قطعی مذاکرات است منجر به تامین منافع ما خواهد شد و این امر باعث تصویب کردن حق  هسته ای ما در دنیا در مواجه با دشمنان خواهد بود.

کد N48918

وبگردی