آفتاب

حمله پهپاد آمریکا به اعضای القاعده در یمن

حمله پهپاد آمریکا به اعضای القاعده در یمن

تهران- ایرنا- یکی از مقامات دولتی یمن اعلام کرد که حمله روز چهارشنبه یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در استان حضرموت در جنوب شرق این کشور منجر به کشته شدن دو تروریست عضو القاعده و زخمی شدن دو تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از عدن، این مقام دولتی یمن که خواست نامش فاش نشود، یادآورشد که این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دو موشک را به خودرویی در منطقه القطان در استان حضرموت شلیک کرد که در این حمله دو عضو القاعده کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

یک ساکن محلی نیز به خبرگزاری شینهوا گفت : امروز بعدازظهر صدای انفجاری را شنیدیم و مشاهده کردیم که یک هواپیمای بدون سرنشین نیز در آسمان به سرعت در حال دور شدن از محل حادثه است. یک خودروی نیز در حال سوختن بود که اندکی بعد مشخص شد دو تن در این خودرو کشته شدند.

یکی از مقامات اطلاعاتی یمن نیز تعداد تلفات در این حمله را تایید کرد و گفت: این حمله به منظور هدف قرار دادن یک فرمانده القاعده در یمن انجام شد.

شاخه القاعده در یمن هنوز در این رابطه واکنش نشان نداده است.

از زمان فعالیت عبدربه منصور هادی در سمت ریاست جمهوری یمن از فوریه 2012، واشنگتن حملات پهپادهای خود را در یمن به منظور هدف قرار دادن اعضای القاعده در جنوب این کشور افزایش داد.

اعضای گروه تروریستی القاعده در یمن بارها به اهداف مختلف از جمله نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در یمن حمله کرده اند. در پنجم دسامبر 2013 حدود 12 عضو القاعده به وزارت دفاع یمن حمله کردند که در این حمله 56 تن کشته و بیش از 100 تن دیگر نیز زخمی شدند.

مترجمام**9234**1010
کد N48912

وبگردی