آفتاب

عربستان «ماجد الماجد» را به قتل رسانده است

عربستان «ماجد الماجد» را به قتل رسانده است

فارس نوشت:

امین حطیط سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان تاکید کرد که عربستان ماجد الماجد تروریست سعودی را به قتل رسانده است.
به گزارش پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، امین حطیط سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان تاکید کرده است که عربستان در پشت پرده مرگ ماجد الماجد تروریست سعودی قرار دارد.

گروه عبد الله عزام به سرکردگی ماجد الماجد تروریست سعودی مسئولیت انفجار سفارت ایران در بیروت را که در آن 26 تن از جمله رایزن فرهنگی جمهوری در بیروت به شهادت رسیدند و 146 تن دیگر زخمی شدند.

حطیط در ادامه تصریح می‌کند: مرگ ماجد الماجد چند ساعت بعد از ملاقات یک هیئت سعودی از وی در بیمارستان صورت گرفته است.

وی تاکید کرد که ایران حق دارد از جزئیات مرگ این تروریست و بازجویی‌هایی که از وی شده است باخبر باشد.

امین حطیط افزود: این که می‌گویند ماجد در شرایط جسمانی وخیم مرده است مردود است چرا که دست گیری ماجد بعد از خروج از بیمارستان صورت گرفته است و معمولا کسی که از بیمارستان خارج می‌شود در وضعیت جسمانی خوب یا عادی قرار دارد و اگر در شرایط جسمانی خوبی نبود با آن شرایطی که ذکر شده از بیمارستان خارج نمی‌شد.

وی گفت آنچه که در اینجا جلب توجه می‌کند ملاقات یک گروه سعودی با ماجد قبل از مرگ وی در بیمارستان نظامی بیروت، درخواست عربستان برای استرداد وی، نپذیرفتن مشارکت هیچ طرف دیگری در باز جویی از ماجد و اصرار مشکوک سعودی‌ها برای ملاقات ماجد در بیمارستان است.

حطیط تاکید کرد که این دیدار شک برانگیز است؛ آیا این گروه چیزی را با خود حمل می‌کرد؟ چرا ماجد 36 ساعت بعد از این ملاقات مرده است؟

امین حطیط گفت: این موارد جز با کالبدشکافی جسد ماجد روشن نخواهد شد و باید یک کمیته پزشکی بی‌طرف کالبد شکافی را بر عهده بگیرد نه یک پزشک که آمادگی دارد تا گزارش‌های تحمیلی را منتشر کند. 

این سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان تاکید کرد که عربستان نقش محوری در حمایت از گروه‌های مسلح در سراسر جهان دارد.

26149

کد N48875

وبگردی