آفتاب

نخست وزیر هند رشد اقتصادی این کشور را پنج درصد اعلام کرد

نخست وزیر هند رشد اقتصادی این کشور را پنج درصد اعلام کرد

دهلی نو- ایرنا - ˈمان موهان سینگˈ نخست وزیر هند گفت: رشد اقتصادی این کشور در سال میلادی جاری (2014) ثابت بوده و به میزان پنج درصد است.

به گزارش ایرنا ؛ مان موهان سینگ چهارشنبه در مراسم گشایش دوازدهمین گردهمایی سالانه بخش های مختلف اقتصادی هند که زیر عنوان ˈپراواسی بهارتیا دیواسˈ برگزار می شود، افزود: هیچ جای نگرانی نسبت به آینده اقتصادی هند وجود ندارد.

ˈمان موهان سینگˈ نخست وزیر هند در ماه های پایانی کار خود تصریح کرد که با وجود برخی تفسیرهای خارجی مبنی بر اینکه هند دیگر همچون دهه گذشته در دوران شکوفایی قرار ندارد، جای نگرانی درباره آینده هند نیست.

ˈمان موهان سینگˈ اظهار داشت: من اطمینان می دهم که هیچ دلیلی برای مایوس شدن نسبت به شرایط کنونی یا نگرانی برای آینده وجود ندارد.

وی گفت: تصمیمات دولت در زیرساخت های اقتصادی و مالی که درحال اجرا است تاثیر مثبتی در اقتصاد هند داشته و این کشوردوباره در حال ظهور به عنوان یک مقصد بزرگ و جذاب سرمایه گذاری است.

وی گفت: اقتصاد هند درطول 10 سال اخیر از سال 2004 دارای رشد متوسط 7.9 درصد بوده و بدون شک کم شدن سرعت این رشد درسال گذشته و سال جاری و رسیدن آن به پنج درصد کوتاه مدت است.

نخست وزیر هند گفت: رکود در اقتصاد جهانی و برخی عوامل داخلی موجب کاهش رشد اقتصادی شده اما با وجود این چالش ها اصول اقتصادی هند به قوت خود باقی خواهد ماند و نرخ بالای پس انداز و سرمایه گذاری دراین کشور در سالهای آینده روند رو به رشد خواهد داشت .

وی گفت:در ماه های اخیر دولت طیف بسیار گسترده ای از تصمیم گیری ها را برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های زیربنایی بزرگ ، اصلاحات درمالیات ،بهبود مدیریت مالی ، و تجارت آزاد خارجی انجام داده است .

وی از هندی های خارج از کشور خواست که با اطمینان و خوش بینی در ساختن آینده هند مشارکت کنند.

مان موهان سینگ نخست وزیر 81 ساله هند که دو دوره این سمت را به عهده داشته ؛ اعلام کرده که در صورت پیروز شدن حزبش در انتخابات آتی قصد ندارد بار دیگر نخست وزیر شود.

وی عضو حزب کنگره است که اکنون حزب حاکم هند به شمار می رود.

کشور هند دارای اقتصاد نوظهور در آسیا است که پس از چین بیشترین رشد اقتصادی درجهان را داشته و در طول 10سال اخیر میانگین رشد اقتصادی این کشور حدود 8 درصد بوده اما درسال گذشته به علت رکود اقتصادی درجهان رشد اقتصادی این کشور به حدود 5 درصد رسید.

آساق** 2165** 589**1392
کد N48839

وبگردی