آفتاب

جلالی: جدی ترین تهدید مردم در حوزه اقتصاد است

جلالی: جدی ترین تهدید مردم در حوزه اقتصاد است

تهران – ایرنا – رییس پدافند غیرعامل کشور جدی ترین تهدید در حال حاضر را در حوزه اقتصاد دانست و گفت: باید مجموع حفاظت مردم در بخش اقتصاد به شکلی سازماندهی شود که تاثیر تهدیدات دشمن را در این حوزه کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار جلالی عصر چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اولین همایش استانداران دولت تدبیر و امید مباحثی درباره وظایف پدافند غیرعامل و عملکرد استانداران در این باره مطرح وتبیین شد.

وی ادامه داد:در این جلسه اهمیت مساله پدافند غیرعامل و موضوعاتی از قبیل صیانت از مردم در مقابل تهدیدات مطرح شد.

جلالی به مسوولیت خطیر استانداران در قبال مردم اشاره کرد و گفت: استانداران مسوول اداره مردم در مناطق مختلف کشور هستند که باید نسبت به تاثیر انواع تهدیدات آگاهی بیشتری یابند.

رییس پدافند غیرعامل جدی ترین تهدید امروزی در حوزه مردم را تهدید اقتصادی دانست و گفت: باید این موضوع مورد سازماندهی قرار گیرد.

وی درباره جلسه با استانداران گفت: با توجه به فرصت اندکی که وجودداشت تبیین وظایف پدافند غیرعامل مشروح بازگو نشد ولی مطالب لازم در قالب بسته هایی محتوایی آماده شده و در اختیار استانداران قرار می گیرد.

جلالی درباره دیدار اخیرش با وزیر امورخارجه کشورمان گفت: یکی از بحث های جدی با دکتر ظریف نحوه دفاع حقوقی در حوزه های مختلف بوده است.

رییس پدافند غیرعامل با اشاره به تهدیدات تازه در حوزه های مختلف گفت: تهدیدات جدیدی همچون سایبری و زیستی نقض حاکمیت کشور را بوجود می آورد و وزارت امورخارجه باید به این موضوع حساس باشد.

وی تصریح کرد: باید در حوزه تهدیدات جدید وزارت امورخارجه منابع ملی را از طرق حقوقی پیگیری کند که در این رابطه دکتر ظریف نیست دستورات لازم را ارایه داد.

جلالی درباره این که کدام استان ها بیشتر در معرض تهدیدات گوناگون هستند گفت: با توجه به گوناگون بودن تهدیدات شاهدیم استان های مرزی از تهدیدات زیستی و استان های تکنولوژیک از تهدیدات سایبری و برخی استان ها ازتهدیدات در حوزه های اقتصادی مورد آسیب هستند.

سیام**7261**1058 1418
کد N48759

وبگردی