آفتاب

ارتش صربستان مدرنیزه می شود

ارتش صربستان مدرنیزه می شود

بلگراد- ایرنا- رییس ستاد مشترک ارتش صربستان ضمن اشاره به انجام موفقیت آمیز تمامی برنامه های نظامی این کشور در سال گذشته میلادی از اجرای چند رزمایش گسترده در سال جاری و مدرنیزه کردن ارتش در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، لیوبیشا دیکوویچ در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صربستان آموزش و اقدامات لازم برای حفظ استانداردهای سربازان را از جمله اولویت های ارتش این کشور در سال جاری میلادی بیان کرد.

وی با اشاره به ضرورت مدرنیزه کردن بیشتر ارتش صربستان در سال های 2015 و 2016 تاکید کرد: سرمایه گذاری در ارتش سرمایه گذاری برای امنیت کشور محسوب می شود.

رییس ستاد مشترک ارتش صربستان در رابطه با وظایف ارتش در سال گذشته میلادی گفت که ارتش در سال 2013 با همکاری نیروهای بین المللی کی فور مستقر در کوزوو و نیروهای وزارت کشور صربستان در تامین امنیت منطقه امنیتی در نوار مرزی با کوزوو موفق بوده است.

وی همچنین انجام یک مانور نظامی بزرگ به نام رسوا 2013 ، شرکت در ماموریت چند ملیتی حافظ صلح در لبنان، برقراری خدمات مذهبی در ارتش و کمک به مردم در شرایط اضطراری را از دیگر وظایف مهم ارتش صربستان در سال گذشته میلادی برشمرد.

به گفته وی، ارتش صربستان مجهز شدن به سلاح های جدید و مدرن را با توجه به اولویت های خود که دفاع از کشور، شرکت در ماموریت های حفظ صلح و کمک به شهروندان در مواقع اضطراری است، انجام می دهد.

مقام بلندپایه ارتش صربستان با بیان اینکه مدرنیزه کردن نیروی هوایی و پدافند ضد هوایی از دیگر اهداف مهم ارتش برای دفاع، کنترل مرزهای هوایی کشور و عاملی بازدارنده محسوب می شود، گفت که مذاکرات برای مدرنیزه کردن نیروی هوایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی نیروی زمینی را نباید فراموش کرد، افزود: در چند دهه گذشته بازسازی در ارتش از لحاظ مجهز شدن به سلاح ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته صورت نگرفته و بدین لحاظ نوسازی تجهیزات نظامی امری ضروری است.

رییس ستاد مشترک ارتش صربستان برگزاری رزمایش بزرگ واحدهای زرهی و مکانیزه به نام وایکینگ 14 در همکاری با نیروهای نظامی سوئد و نیروهای چند کشور اروپایی و همچنین تمرین نظامی با نام پلاتین گرگ 2014 در پایگاهی در جنوب صربستان در منطقه بویانوواتس را از جمله مهمترین طرح های ارتش صربستان برای سال جاری میلادی خواند.

صربستان در رابطه با مجهز کردن ارتش به سلاح ها و تجهیزات پیشرفته نظامی از قبیل خرید هواپیمای جنگی پیشرفته - میگ 29 ام 2- و تهیه سیستم های دفاع هوایی مذاکراتی را با فدراسیون روسیه انجام داده است.

رییس ستاد مشترک ارتش صربستان در رابطه با همکاری های نظاهی با کشورهای خارجی پیشتر گفته بود که این کشور با حدود 60 کشور جهان از جمله چین، آمریکا، روسیه، نروژ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه بالکان همکاری های دوجانبه دارد.

اروپام**2061** 1337
کد N48707

وبگردی