آفتاب
اندیشکده آمریکایی تحلیل کرد:

توافق جامع هسته ای آمریکا با ایران در آینده نزدیک/ آسیب جدی در روابط تل آویو و واشنگتن

توافق جامع هسته ای آمریکا با ایران در آینده نزدیک/ آسیب جدی در روابط تل آویو و واشنگتن

یک اندیشکده آمریکایی با محتمل دانستن توافق جامع آمریکا با تهران نوشت که این موضوع باعث افزایش احتمال حمله یکجانبه رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران و تیرگی روابط تل آویو و واشنگتن می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، موسسه مطالعات سیاست های خاور نزدیک آمریکا در واشنگتن در گزارشی تحت عنوان "آیا اسرائیل و آمریکا به خاطر ایران جدا می شوند؟"
به قلم "رابرت ساتلوف" مدیر اجرایی این موسسه نوشت:
از آنجاییکه "دی ان ای" یهودی ها تنها نقاط منفی را برجسته می کند، بهتر است در ابتدا نکات مثبت آنها را در نظر بگیریم: انعطاف پذیری شگفت انگیز اسرائیل در مواجهه با سختی های بحران اقتصادی و آرامش قابل توجه آن در قبال هرج و مرج کشورهای منطقه ثابت شده است.





این اندیشکده آمریکایی در ادامه به اختلافات واشنگتن و تل آویو در زمینه های مختلف از جمله شهرک سازی و برنامه هسته ای ایران
پرداخته و
می نویسد: آمریکا از سال 1948 تا 1967 مخالف توسعه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی بوده و با وجود درخواست های مکرر تل آویو هرگز قدس اشغالی را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخته است.









موسسه مطالعات سیاست های خاور نزدیک آمریکا در واشنگتن با محتمل دانستن افزایش اختلافات میان ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در قبال ایران در سال 2014 تاکید می کند:
نخست وزیر اسرائیل
از دهه 1982 تاکنون بارها مخالفت خود را با طرح های ابتکاری رئیس جمهوری آمریکا به شیوه ای دیپلماتیک اعلام کرده است.





رابرت ساتلوف بر این باور است: حتی اگر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا موضعی بی طرفانه را در قبال ایران بگیرد، دیپلمات های آمریکایی به توافقی جامع با تهران دست می یابند که همین توافق می تواند باعث افزایش احتمال حمله یکجانبه اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران شود و آسیب جدی را به روابط تل آویو و واشنگتن بزند.





رابرت ساتلوف در پایان تاکید کرد: امیدواریم که دیپلمات های آمریکایی در سال 2014 به توافقی نهایی با ایران دست یابند که نگرانی های اسرائیل را نیز در نظر گرفته است.



کد N48670

وبگردی