آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه : روابط بانکی ، هالک بانک با ایران ادامه خواهدداشت

معاون نخست وزیر ترکیه : روابط بانکی ، هالک بانک با ایران ادامه خواهدداشت

آنکارا- ایرنا- ˈ علی باباجان ˈ معاون نخست وزیر ترکیه گفت : روابط بانکی ˈهالک بانکˈ ترکیه با ایران همانند گذشته ادامه خواهد یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، وی در گفت وگو با شبکه های تلویزیونی ˈخبرترک و بلومبرگˈ با بیان این مطلب گفت : هالک بانک در پرداخت هزینه خریدهای نفت و گاز ترکیه از ایران همچنان فعالیت خواهد کرد.

وی افزود : ترکیه پول نفت و گاز خریداری شده از ایران را به حساب این کشور در هالک بانک واریز خواهد کرد و اداره حساب متعلق به دولت ایران در هالک بانک از سوی این کشور انجام می شود چرا که پول ها به حساب متعلق به ایران واریز خواهد شد.

معاون نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که هالک بانک همچنان به روابط بانکی خود با ایران ادامه خواهد داد.

معاون نخست وزیر ترکیه در امور اقتصادی پیش از این عنوان کرده بود که هالک بانک مورد اعتماد همه کشورها از جمله ایران و آمریکا است که با ترکیه مبادلات تجاری دارند.

این مقام ترکیه ای تاکید کرد: عملیات فساد و ارتشا که از چندی پیش در استانبول آغاز شده توطئه ای بین المللی علیه اعتبار ترکیه و هالک بانک است.

وی افزود: به جز ایران، آمریکا نیز به ˈهالک بانکˈ اعتماد دارد و یکی از اهداف عملیات یاد شده، خدشه دار کردن اعتبار این بانک است.

معاون نخست وزیر ترکیه اخبار مطرح شده مبنی بر پولشویی در هالک بانک را رد کرد و گفت: همه فعالیت های این بانک منطبق بر قوانین حقوقی است و انجام بازرسی های بین المللی از این بانک نیز این موضوع را تایید می کند.

پلیس استانبول در هفته گذشته شماری از منتسبان به دولت آنکارا از جمله دو تن از فرزندان وزیران سابق کابینه ترکیه و مدیرعامل هالک بانک را به اتهام فساد مالی و اخذ رشوه بازداشت کرد.

خاورم ** 2012 **230 *1446
کد N48553

وبگردی