آفتاب

کره جنوبی صادرات گازاشک آور به بحرین را به حال تعلیق درآورد

کره جنوبی صادرات گازاشک آور به بحرین را به حال تعلیق درآورد

تهران-ایرنا-مقام های کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کردند دو شرکت دراین کشور که طی چندسال گذشته اقدام به صدور گاز اشک آور به بحرین می کردند،بادرخواست دولت ˈسئولˈ صادرات خود را به حال تعلیق درآوردند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از سئول، مقام های اداره اموردفاع دولتی کره جنوبی بدون ذکر نامشان گفتند اداره مذکور پس از اطلاع از تصمیم دو شرکت برای ارسال محموله گاز اشک آور به بحرین خواستار توقف این صادرات شده است.

به گفته این مقام ها ، دوشرکت کره جنوبی درسال 2011 و 2012 میلادی اقدام به صدور گازاشک آور با تاییدیه دولت کرده بودند اما پس از دریافت گزارش هایی درمورد اوضاع در بحرین و خبرهایی دال بر چندین مورد مرگ و جراحت شماری از معترضان و نیز درخواست گروه های حقوق بشر، اقدام به منع صادرات گاز اشک آور کرده است.

این درحالی است که کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در ماه مارس (اسفند) ۲۰۱۲ میلادی اعلام کرده بود شماری از معترضان بحرینی در پی استفاده نیروهای دولتی از گاز اشک آور جان خود را از دست دادند.

بحرین از ابتدای رویارویی با اعتراضات صلح آمیز دراین کشور ، سیاست مشت آهنین را اتخاذ کرد و در این سیاست از نیروهای عربی کشورهای همسایه به فرماندهی عربستان سعودی کمک گرفت.

به گفته منابع محلی، در خیزش مردمی بحرین ده ها نفر کشته و صدها نفر بازداشت شده اند و حقوق بشر سازمان عفو بین الملل این اقدام کره جنوبی را گامی درجهت کمک به ممانعت از نقض بیشتر موارد حقوق بشر دربحرین توصیف کرد.

مترجمام**1450**5981
کد N48522

وبگردی