آفتاب
از سوی هیأت رئیسه مجلس قرائت شد؛

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی با وجود تذکرات قبلی در مورد ورود چسب‌های تاریخ گذشته توسط یکی از شرکت‌های تأمین اجتماعی تذکر داد.

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت‌ رئیسه مجلس قرائت شد.

به گزارش ایلنا، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز چهارشنبه از سوی هیئت ‌رئیسه مجلس قرائت شد که به این شرح است:

- عزیزی فارسانی نماینده اردل به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ضرورت پیشگیری از بی‌عدالتی در توزیع کمک‌های مالی به مساجد و تکایا توسط سازمان اوقاف و امور خیریه و به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص ضرورت پرداخت وام ازدواج به متقاضیان در شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار استان چهار محال و بختیاری تذکر داد.

- 65 نفر از نمایندگان به رئیس ‌جمهور در خصوص برخورد نامناسب با رسانه‌های منتقد، با وجود شعارهای رئیس جمهور و تأکید بر آزادی بیان و استقبال از انتقاد تذکر دادند.

- سلیمانی نماینده تهران به رئیس‌ جمهور در خصوص ضرورت‌ آغاز هرچه سریع‌تر سفرهای استانی هیئت دولت برای رسیدگی به مشکلات منطقه‌ای و اتخاذ تصمیم برای حل آنها و جلوگیری از پهن کردن فرش قرمز در استقبال از مسئولان در استان‌ها و تدبیر بر عدم احیای رویکردهای طاغوتی تذکر داد.

- عزیزی، زمانیان، سلطانی، سرقلعه،‌ سودانی، تمیمی و جلیلی نمایندگان اردل، شهرکرد، بروجن، لردگان، اهواز، ‌شادگان و مسجد سلمیان به وزیر نیرو در خصوص ضرورت بازگشایی جاده مهم و استراتژیک محور چهارمحال بختیاری به خوزستان که از طریق سد کارون‌ 4 عبور می‌کند، تذکر دادند.

- جعفری نماینده بجنورد به وزیر علوم در خصوص علت عدم تأمین بودجه تصویبی برای دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی در سفر مقام معظم رهبری به استان و به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت در خصوص تأخیر چند ساله در راه‌اندازی بیمارستان شهر عاشقانه که زحمات و خسارات متعددی را برای مردم به همراه دارد، تذکر داد.

- نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر نفت در خصوص تسریع در گازرسانی به روستاهای سارگلی و امامزاده عبدالله در شهرستان ورامین تذکر داد.

- بیرانوند نماینده بروجرد به رئیس‌ جمهور در خصوص جلوگیری از امنیتی شدن فضای مطبوعات به ویژه روزنامه‌هایی که علیه فساد مالی و امتیازدهی به دشمن موضع‌گیری می‌کنند، تذکر داد.

- طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر ورزش در خصوص عدم برخود مسئولان تربیت بدنی با تخلفات بازیکنان تیم امید در زمینه استفاده از محصولات دخانی و به وزیر امور خارجه با توجه به پایبندی عملی جمهوری اسلامی در توافقنامه ژنو در این مرحله چرا طرف غربی مباردت به تحریم‌های جدید رد صدای آمریکا می‌کند، تذکر داد.

- نظری‌مهر و سلطانی نمایندگان کردکوی و بروجن به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کم‌توجهی به وضعیت دامداران و کشاورزان استان گلستان که امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کنند، تذکر دادند.

- نظری‌مهر نماینده کردکوی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص بی‌توجهی به ساحل دریای استان گلستان و عدم برنامه بنادر و کشتیرانی در این زمینه و بی‌توجهی این وزارتخانه به روند راه‌سازی و ادامه روند مسکن در 4 شهرستان کردکوی، بندرگز، بندر ترکمن، و گمیشان و رسیدگی به پروازهای گرگان به تهران با توجه به تقاضای زیاد مردم و تعداد پروازها کم تذکر داد.

- سلطانی نماینده بروجن به وزیر بهداشت در خصوص عدم توجه به مشکلات بهداشت و درمان شهرستان بروجن، به رئیس‌ جمهور در خصوص عدم توجه به حفظ تالاب‌های بین‌المللی شهرستان بروجن، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم توجه به اجرای پروژه جاده‌ ملی شهرکرد، بروجن، لردگان و خوزستان، به وزیر نیرو در خصوص کمبود آب شرب در شهرستان بروجن و عدم کیفیت آن، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص علت تعطیلی فرودگاه شهرکرد و عدم روشنایی معابر و زیرساخت‌های مسکن در شهرستان بروجن و به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص عدم توجه به ورزش و امور جوانان با توجه به داشتن قهرمانان کشوری و جهانی تذکر داد.

- ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر تعاون در خصوص عدم توجه مدیران سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی و حل مشکلات شهرستان مبارکه، به وزیر کشور در خصوص لزوم تسریع در ارتقای روستاهای ده سرخ، حسن‌آباد، بیدکان و شهر مجلسی به یک منطقه شهری مستقل و به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص لزوم توجه به احداث ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبارکه تذکر داد.

- حسینی، علیپور و خسروی نمایندگان قائم‌شهر و سمنان به وزیر راه و شهرسازی در خصوص نیمه‌کاره ماندن راه کوه و اختلال در زندگی مردم روستاهای منطقه و راه ارتباطی سمنان مازندران تذکر دادند.

- حسینی و علیپور نمایندگان قائم‌شهر به وزیر بهداشت در خصوص وضعیت نابسامان خدمات درمانی در مرکز شهرستان سوادکوه، پل شهید تذکر دادند.

- خجسته‌ نماینده همدان به وزیر صنعت در خصوص توجه به ضرورت انجام و تعهدات توسط شرکت‌های خودروسازی به ویژه شرکت سایپا تذکر داد.

- کارخانه‌ای، کوثری و سالک نمایندگان همدان، تهران و اصفهان به رئیس‌ جمهور در خصوص مدیریت مدبرانه برنامه اقتصادی کشور در جهت رعایت بندهای 8 و 9 اصل 43 قانون ساسی مبنی بر جلوگیری از سلطه اقتصادی بیگانگان بر اقتصاد کشور و نیل به خودکفایی در جهت رهایی از وابستگی تذکر دادند.

- کارخانه‌ای نماینده همدان به وزیر صنعت در خصوص تجدید نظر اساسی در بهره مالکانه حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن با توجه به سهم ناچیز حدود یک درصدی معادن در تأمین درآمدهای دولت با وجود ذخایر غنی معدنی در کشور تذکر داد.

- فریدونی نماینده فیروزآباد به وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم توجه به ادامه کار پروژه جاده فیروزآباد فراشوند و فعال کردن آن پس از 5 سال شروع به کار و لزوم عملی کردن و آغاز و انجام پروژه‌های جاده کمربندی شش شهرستان فیروزآباد فارس بعد از 4 سال کار و بلاتکلیفی بودن آن تذکر داد.

- قائد رحمت نماینده دورود به وزیر دادگستری در خصوص تسریع در تعیین واگذاری و یا افتتاح و بهره‌برداری شرکت صنایع غذایی گهر دورود و واگذاری تیم گهر دورود به مردم شهرستان دورود، به وزیر صنعت در خصوص تسریع و تکمیل مجتمع ذوب و فولاد شهرستان ازنا و نظارت بیشتر به تکمیل این کارخانه با توجه به بیکاری حداکثری حوزه انتخابیه، به وزیر تعاون در خصوص تسریع در عملیات اجرایی احداث فاز 4 کارخانه سیمان دورود و توسط شرکت شستا با توجه به مشکلات زیست‌ محیطی و مصوبه هیئت وزیران، به وزرای صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی در خصوص تسریع در راه‌اندازی و بهره‌برداری از بارانداز بند خشک شهرستان دورود با توجه به موافقت آن وزارتخانه و اقدامات انجام شده توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، به وزیر نیرو در خصوص تسریع در تکمیل پروژه مجمع آبرسانی شهرستان ازنا و تکمیل سدهای دورود و آبرسانی به شهر درود و به وزیر تعاون در خصوص تسریع در پرداخت مطالبات کارگران کارخانه فارسیت دورود و تعیین تکلیف کارخانه مهراد دورود پس از چند سال بلاتکلیفی تذکر داد.

- موسوی لارگانی نماینده فلاورجان به رئیس‌جمهور در خصوص لزوم توزیع سبد کالایی میان کشاورزان، قالیبافان و سایر اقشار محروم و بی‌بضاعت جامعه بیکاری که زیر پوشش نهاده‌های حمایتی هم نیستند و به وزیر دادگستری در خصوص محاکمه سریع و بدون اغماض مفسدان اقتصادی و برخورد قانونی با آنها و ارائه راهکار برای جلوگیری از تکرار اتفاقات تلخ تذکر داد.

- ناصری و نیاز آذری نمایندگان بابل به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدام عاجل نسبت به رفع مشکل باران مرکبات و تمهیدات برای خرید محصولات تذکر دادند.

- کریمی قدوسی نماینده مشهد به رئیس ‌جمهور در خصوص جلوگیری از تلاش برای ایجاد تشکلات موازی با عنوان دفتر حقوق بشر در ریاست‌ جمهوری، به وزیر بهداشت در خصوص نظارت بیشتر بر مدیریت داروخانه‌های بزرگ تهران و جلوگیری راه نفوذ بهائیان در این مراکز و به رئیس ‌جمهور در خصوص حمایت مضاعف مادی در خصوص از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی تذکر داد.

- طبیب‌زاده نوری نماینده تهران به وزیر کشور در خصوص عدم برخورد نیروی انتظامی با عملکرد آلوده به فساد برخی از تورهای گردشگری بدون مجوز در ملأ عام تذکر داد.

- صامری نماینده خرمشهر به رئیس‌ جمهور در خصوص علت جذب نیروهای بازنشسته در رده‌های پائین منطقه آزاد اروند تذکر داد.

- عالی نماینده سیستان به وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص کمبود نان در استان سیستان و بلوچستان تذکر داد.

- قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر بهداشت در خصوص رسیدگی با وجود تذکرات قبلی در مورد ورود چسب‌های تاریخ گذشته توسط یکی از شرکت‌های تأمین اجتماعی تذکر داد.

- قاضی‌پور نماینده ارومیه به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در اعلام علت سقوط هواپیمای تهران ـ ارومیه در سال 89 در شهرستان ارومیه تذکر داد.

- منظری توکلی نماینده بافت به وزیر نیرو در خصوص حل مشکل بحران آب آشامیدنی شهر بافت ارسنجان و راور با تکمیل تصفیه‌خانه سد بافت تذکر داد.

کد N48429

وبگردی