آفتاب
نماینده نور در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار شد:

پشت پرده اعلام آلودگی برنج‌های مازندران بررسی شود

پشت پرده اعلام آلودگی برنج‌های مازندران بررسی شود

نماینده مردم نور و محمودآباد در نامه‌ای به رئیس جمهور از توقیف خرید و فروش پنج نوع برنج مازندران به دلیل آلوده اعلام شدن از سوی وزارت بهداشت و سازمان استاندارد انتقاد کرد و گفت که این نمونه‌ای از ویژه‌خواری است که تاثیر منفی بر تولید داخلی گذاشته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، عبدالوحید فیاضی در نامه‌ای به روحانی رئیس جمهور، از دستگاه‌های مسئولی که به گفته او مرغوب‌ترین برنج شمال را با اتهام آلودگی از بازار دادوستد خارج کرده است،‌انتقاد کرد.

رویکردی که به گفته فیاضی باعث جایگزینی برنج خارجی در بازار مازندران شده است.

متن نامه فیاضی به روحانی به شرح زیر است:

«جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور محترم

با سلام و آرزوی توفیق در خدمت نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز بزرگوار ایران از صدور دستور عاجل برای برخورد با ویژه‌خواری در کشور سپاسگذارم.

ویژه‌خواری رنج بزرگی است که ملت ایران از آن رنج برده و آرزو می‌کنند بساط توقف آن از فضای جامعه برچیده شود.

که البته راه برخورد جدی و مقابله با آن و برچیدن بساط آن فقط در دستور خلاصه نمی‌شود که دستور می‌تواند نشان از ایمان و اراده موجود در دولت باشد اما همه ابزار مقابله نخواهد بود بلکه طراحی و تدوین استراتژی پاک و پایدار و استخدام عناصر پاکدست و پاکباخته می‌تواند امید مضاعف به تحقق این دستور در بدنه اجتماع به وجود آورد.

نمونه‌ای از ویژه‌خواری و تاثیر منفی آن در تولید داخلی سیاست جدیدی است که در خصوص برنج شمال اتفاق افتاده است.

وزارت بهداشت و سازمان استاندارد به همراهی تبلیغات وسیع پنج نوع برنج مازندران را آلوده اعلام کرده است و با این خبر به طور کامل خرید و فروش مرغوب‌ترین برنج شمال را متوقف و کشاورزان به ورشکستگی کشانده است و از سوی دیگر برنج خارجی به سهولت جایگزین آن حتی در بازار مازندران گردید.

دستگاه‌های مسئول با چه منطقی مرغوب‌ترین برنج شمال را با اتهام آلودگی از بازار دادوستد خارج و چه کسانی با استفاده از اخبار ناصحیح اقدام به واردات و توزیع برنج خارجی کرد‌ه‌اند.

خواهشمند است دستور فرمایید بررسی فرمایند چه دست‌هایی با تولید داخلی کشاورزان زجر کشیده اینگونه برخورد می‌کند و ارتباط تاجران برنج آمریکایی،تایلندی،اروگوئه‌ای، پاکستانی و... با دستگاه‌های مسئولان مربوطه چیست؟ کشاورزان عزیز شمالی خصوصا مازندرانی انتظار اقدام قاطع برای رسیدگی و حل مشکل را از سوی حضرتعالی دارند.»

کد N48427

وبگردی