آفتاب

ارتش عراق عملیات گسترده ای در استان الانبار آغاز کرد

ارتش عراق عملیات گسترده ای در استان الانبار آغاز کرد

تهران - ایرنا - نیروهای نظامی عراق صبح چهارشنبه عملیات گسترده ای را در منطقه ˈجزیرهˈ از توابع ˈخالدیهˈ در استان ˈالانبارˈ عراق که در اختیار گروههای تکفیری قرار گرفته ، آغاز کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری ˈالسومریه نیوزˈ، پلیس استان الانبار اعلام کرد که ارتش عملیات گسترده ای در منطقه جزیره در استان الانبار برای حمله به تروریست های مسلح گروه تکفیری ˈداعشˈ که در مناطق مسکونی پناه گرفته اند، آغاز کرده است.

این مقام پلیس الانبار که السومریه نیوز به نام وی اشاره نکرده است، افزود: 40 خانوار این منطقه میان آتش تروریست ها و ارتش گرفتار شده اند .

این مقام ادامه داد: نیروهای ارتش در حال اجرای عملیات نظامی گسترده ای در منطقه جزیره در شهر خالدیه 20 کیلومتری شرق ˈرمادیˈ با استفاده از استقرار تانک ها و بالگردها جهت حمله به پناهگاه های تروریست های مسلح داعش هستند.

وی گفت : بیش از 19 تانک به سمت منطقه پیشروی کرده و بالگردها مواضع تروریست های مسلح را در منطقه جزیره بمباران کرده اند.

این مقام پلیس افزود: تروریست های مسلح اکنون در نزدیکی 40 خانوار این منطقه که در میان آتش تروریست های مسلح و ارتش گرفتار شده اند ، پناه گرفته اند.

این منبع تاکید کرد: ارتش عراق تلاش می کند برای آسیب ندیدن غیرنظامیان ، تروریست های مسلح را به خارج مناطق مسکونی بکشانند.

وی افزود: میزان خسارت وارده به منطقه جزیره تا کنون بر اثر درگیری با تروریست ها مشخص نشده است.

روستای ˈکرطانˈ در شرق رمادی دیروز شاهد استقرار تروریست های تکفیری داعش بود و اهالی روستا برای جلوگیری از انتقال تروریست ها به دیگر روستاهای مجاور، پل ارتباطی روستای کرطان با دیگر روستاهای مجاور را منفجر کردند.

استان الانبار و مرکز آن رمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد از 21 دسامبر شاهد عملیات نظامی گسترده گروههای تکفیری وابسته به القاعده در این استان هم مرز با اردن ، سوریه و عربستان بوده است.

در این عملیات نیروی زمینی ارتش ، بالگردها و افراد مسلح عشایر در تعقیب تروریست های داعش هستند.

مترجمام** 1453**1651
کد N48404

وبگردی