آفتاب
نماینده دهلران:

اولویت بودجه 93 باید خروج از رکود و تورم و ایجاد اشتغال باشد

اولویت بودجه 93 باید خروج از رکود و تورم و ایجاد اشتغال باشد

تهران – ایرنا - نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت بودجه باید خروج از رکود، کنترل تورم ونقدینگی، بهبود معیشت مردم، تعیین و تکلیف هدفمندی یارانه ها و عدالت اجتماعی و اولویت دادن به طرح ها بر اساس نسبت تولید به سرمایه و اشتغال باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی افزود: بررسی لایحه بودجه 93 و کلیات آن از مهمترین مسائل کشور است و باید به این موضوع توجه داشت که بودجه یک برنامه یک ساله است و باید تدبیری به کار گرفته شود که آنچه که در اولویت های کشور است ونه تمام مسایل در بودجه یکساله مد نظر باشد.

نماینده مردم دهلران در مجلس گفت: عملیاتی کردن بودجه آن طوری که در برنامه سوم، برنامه چهارم ماده 219 قانون برنامه پنجم باید مدنظر قرار گیرد به ویژه برای مواردی که بحث درآمدهای عمده کشور در شرکت هایی مثل شرکت نفت، پتروشیمی و معادن است.

احمدی از معاون راهبردی ریاست جمهوری که بر توازن بر بودجه 93 و همچنین در تدوین پیش نویس برنامه ششم توسعه کشور تاکید دارد تشکر کرد وگفت:لازم است یاد آوری کنم که نظام ما نظام عدالت است، نظام اعطای فرصتهای برابر به آحاد ملت است.

نماینده مردم دهلران در مجلس در ادامه افزود: آنچه که در ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است بر این تاکید دارد که سال به سال شاخص تفاوت برخورداری از مواهب کشور باید تعدیل پیدا کند اما متاسفانه اگر عملکرد برنامه سوم، چهارم و سه ساله پنجم توسعه کشور را ببینیم نه تنها این شاخص بهبود نیافته است بلکه تفاوت مناطق برخوردار با غیربرخوردار بیشتر و بیشتر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه رویکردها در مورد تملک دارایی در بودجه 93، شکاف بین مناطق برخوردار و غیر برخوردار را افزایش می دهد.

نماینده ی دهلران در مجلس گفت: طبق ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه باید دو درصد از درآمدهای نفتی در اختیار مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار بگیرد این در حالی است که اعتبارات تملک دارایی در استان من 38 درصد کاهش یافته است.

احمدی افزود:همچنین کل اعتبارات هزینه ای استان رشد منفی 42 و هشت دهم درصد را تجربه کرده است. چرا باید کل اعتبارات هزینه ای این استان کاهش داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال قانون مداری هستیم باید به اجرای ماده ی 180 قانن برنامه ی پنجم توسعه بپردازیم و نباید در دفاع از محرومین سکوت کنیم.

نماینده دهلران در پایان از وزیر صنعت خواست تا به تکمیل پروژه های عمده صنعتی در حوزه ی انتخابیه اش توجه کند و خطاب به وزیر نیرو خواهان تکمیل پروژه ی سد و نیروگاه سیمره شد.

سیام.1058 ** 1418
کد N48322

وبگردی