آفتاب

تقدیر نمایندگان اهل تسنن عراق از کربلایی ها

تقدیر نمایندگان اهل تسنن عراق از کربلایی ها

بغداد- ایرنا- استقبال و پذیرایی اهالی و مسوولان کربلای معلا به ویژه آستان مقدس عتبات امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) از خانوارهای آواره شده از شهرهای رمادی و فلوجه از توابع استان سنی نشین الانبار در غرب عراق با تقدیر و تحسین مهمترین فراکسیون عرب های سنی در پارلمان ملی عراق مواجه شد.

فراکسیون ˈاسامه النجیفیˈ رییس پارلمان ملی عراق موسوم به ˈمتحدون ˈ در بیانیه ای که روز چهارشنبه نسخه ای از آن در اختیار ایرنا در بغداد قرار گرفت، از برخورد تحسین برانگیز مردم و مسوولان استان کربلا در جنوب بغداد در استقبال و پذیرایی و پناه دادن به آوارگان استان الانبار که از ناآرامی های اخیر این شهر و استیلای گروه های تروریستی بر شهرهای شان ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده و به شهر امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) روی آورده اند، تقدیر و تشکر کرد.

در این بیانیه به نقل از ˈظافر العانیˈ سخنگوی فراکسیون متحدون آمده است:ˈبا تمام افتخار و محبت و سپاس از موضع شرافتمند مردم عزیز استان کربلا در استقبال ممتاز و پناه دادن برادرانه به خانواده های مهاجر از استان الانبار و شهر فلوجه تقدیر می کنیم.ˈ

العانی از این اقدام مردم کربلا به عنوان یک ˈاقدام ملی اصیلˈ یاد و تاکید کرده است که مرجعیت شریف دینی و استاندار و اعضای شورای استان و اهالی کربلا با این رفتار، اصالت عراقی و همچنین اخلاق و کرم و بخشش والای خود را نشان دادند.

وی ادامه داده است که مردم الانبار و عشایر و شیوخ آن و جوانان این استان با حول و قوه الهی تروریسم را در الانبار از بین خواهند برد و هر وجب از خاک الانبار را از وجود آنان پاکسازی خواهند کرد.

آستان مقدس عتبات امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع) و با هماهنگی با استاندار و شورای استان کربلا و اهالی استان طی روزهای اخیر پذیرای خانوارهای فلوجه و رمادی واقع در استان الانبار بوده و در اولین سری 40 خانوار را در شهرک های زیارتی وابسته به عتبات مقدس در کربلا اسکان دادند.

رییس آستان مقدس عتبات در کربلا تاکید کرده است که تا اتمام کامل عملیات نظامی در الانبار و بازگشت امنیت و ثبات در این استان و پاکسازی استان از وجود تروریستها، از اهالی الانبار در کربلا پذیرایی به عمل می آید.

خاورم **1770**1586
کد N48241

وبگردی