آفتاب
معاون اول رئیس جمهور:

دولت نسبت به رفع مشکلات و توسعه استان کرمان اهتمام دارد

دولت نسبت به رفع مشکلات و توسعه استان کرمان اهتمام دارد

اسحاق جهانگیری گفت: دولت تلاش می‌کند در حد توان و امکانات، مشکلات استان کرمان را رفع کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه ملاقات استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمان با معاون اول رئیس جمهور که عصر سه‌ شنبه برگزار شد، استان کرمان را از استان‌های بزرگ، تاریخی و پراهمیت کشور برشمرد و گفت: دولت تلاش می‌کند در حد توان و امکانات، نسبت به رفع مشکلات و توسعه این استان اقدام کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به محدودیت‌های موجود در بودجه کشور اظهار داشت: دولت بدنبال راهکارهایی است که بتواند از این شرایط عبور کرده و امکانات بیشتری را به استان‌ها اختصاص دهد.

جهانگیری با بیان اینکه جنوب استان کرمان یکی از مناطقی است که باید برای حل مشکلات و محرومیت‌زدایی آن چاره‌اندیشی شود افزود: دولت به این استان و بخصوص منطقه جنوب آن توجه دارد و برای جهش و ترقی آن تلاش می‌کند.

معاون اول رییس جمهور از استاندار و نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خواست مشکلات و مسائل استان را اولویت‌بندی کنند تا دولت بتواند در گام نخست به مهمترین آنها بپردازد و ضروری‌ترین نیازهای استان را برطرف کند.

جهانگیری با تأکید بر لزوم پیگیری مستمر از سوی نمایندگان خاطرنشان کرد: دولت در حد توان بودجه و اعتبارات لازم را اختصاص می‌دهد و پیگیری نمایندگان از دستگاه‌های مربوطه نیز می‌تواند به تسریع در رفع مشکلات کمک کند.

در این جلسه که معاون رئیس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار کرمان در سخنانی توسعه این استان را خواسته مشترک مردم، نمایندگان و مسئولین استانی عنوان کرد و به ارائه گزارشی از وضعیت استان پرداخت.

وی همچنین یکی از راههای توسعه استان کرمان را جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دانست و افزود: با جذب سرمایه‌گذاران و با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در بخش صنعت، معدن و کشاورزی می‌توان گام‌های موثری در جهت توسعه استان برداشت.

نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تقدیر از دولت بخاطر انتخاب یک کرمانی به عنوان استاندار، به بیان کاستی‌های موجود در حوزه‌های انتخابیه خود و مسائل و مشکلات سطح استان پرداختند.

نمایندگان همچنین با قدردانی از عملکرد مطلوب استاندار، مهمترین و اصلی‌ترین مشکل استان کرمان را فقدان آب مناسب برای مصارف شرب و کشاورزی عنوان کردند و از دولت خواستند برای حل مشکل و تأمین آب مورد نیاز چاره‌اندیشی کند.

کد N48146

وبگردی