آفتاب

ثروتی: سؤال از وزرا به خاطر بی‌قانونی‌ها است

ثروتی: سؤال از وزرا به خاطر بی‌قانونی‌ها است

نماینده مردم بجنورد در مجلس با تشکر از رئیس مجلس به خاطر دفاع از مجلس در ارتباط با سؤال از وزرا گفت: رئیس جمهور می‌گوید نمایندگان کمتر از وزرا سؤال کنند، ما هم از آقای رئیس جمهور تقاضا داریم که به قانون عمل کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، موسی‌الرضا ثروتی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزرا به قانون عمل کنند، نمایندگان دوست ندارند از وزرا سؤال کنند، چرا به قانون احترام نمی‌گذارند؟ چرا پس از یک ماه گذشتن از قول آقای رئیس جمهور، وزیر راه، نیرو و اقتصاد برای جایگزینی شرکت مهاب قدس هنوز گرفتار صورت جلسه هستیم؟

وی گفت: در برنامه پنجم می‌خواستیم ایرلاین‌های خارجی را بیاوریم که در شهرستان‌ها پرواز کنند، گفتند آبروی جمهوری اسلامی می‌رود و خوب نیست، خودمان تأمین می‌کنیم، اما الان این اتفاق نمی‌افتد، اگر به تعهد خود عمل نکنند از همکاران‌مان در مجلس می‌خواهم در زمان بودجه و تلفیق اجازه دهند ایرلاین‌های خارجی در داخل استان‌ها پرواز داشته باشند.

این نماینده مجلس نسبت به بودجه اختصاص داده شده به توسعه استانش نیز انتقاد کرد و یادآور شد: طبق ماده 180 برنامه پنجم توسعه دو درصد از بودجه کل کشور باید به مناطق محروم داده شود که این مسأله نه در دولت عدالت‌خواه و نه در دولت تدبیر و امید اجرایی نشد.

وی باردیگر خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور اگر از وزرا سؤال می‌پرسیم به خاطر بی‌قانونی‌های شما و وزرا است، اگر به هدفمندسازی یارانه‌ها، درمان مردم احترام بگذارید و 5 هزار میلیارد تومانی را که برای درمان مردم اختصاص دادیم محترم بشماریم چنین وضعیتی پیش نمی‌آید.

ثروتی تاکید کرد: اگر آقای رئیس جمهور می‌گوید سؤال نپرسید حرفی نیست پس یا خود رئیس جمهور یا رئیس مجلس در مورد این بی‌قانونی‌ها توضیح دهند ما هم دیگر سؤال نمی‌کنیم.

انتهای پیام

کد N48106

وبگردی