آفتاب
تلفیق تصویب کرد:

افزایش 60 درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه 93/ نرخ دلار 2650 تومان

افزایش 60 درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه 93/ نرخ دلار 2650 تومان

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از افزایش 60 درصدی درآمدهای دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: درآمد دولت از این بخش در سال 93 ، 15 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون تلفیق گزارشی از مصوبات جلسه روز گذشته این کمیسیون ارائه داد.

وی گفت: بررسی بخش درآمدی مالیات در لایحه بودجه در جلسه روز گذشته به پایان رسید. بر این اساس دولت خواستار افزایش 18 درصدی درآمدهای مالیاتی بود تا درآمد 66 هزار میلیارد تومانی را از این محل کسب کند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش سایر درآمدها هیچ تغییری نداشتیم زیرا دولت خواستار کنترل تورم و کنترل قیمت کالا و خدمات در این راستا بود و با همین هدف لایحه بودجه سال 93 را واقعی تنظیم کردند.

کاتب اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه خواستار صادرات یک میلیون و 400 هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه 100 دلار بود که علی رغم انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر غیر قابل تحقق بودن این قیمت، این پیشنهاد به تصویب رسید.

وی ادامه داد: از این میزان صادرات نفت، یک میلیون بشکه نفت خام، 297 هزار بشکه میعانات گازی و 120 هزار بشکه فروش داخلی خواهد بود که از این میزان 100 هزار بشکه با قیمت 18.5 دلار به پالایشگاههای داخلی اختصاص می یابد.

کاتب تصریح کرد: میزان محاسباتی نرخ دلار در لایحه بودجه 2650 تومان در نظر گرفته شد که البته این مبلغ به معنای تعیین قیمت دلار نیست زیرا بر اساس قانون برنامه پنجم، نرخ دلار شناور مدیریت شده محاسبه خواهد شد.

وی همچنین از افزایش 60 درصدی درآمد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: در قانون بودجه سال 92 درآمد 9 هزار و 500 میلیارد تومانی از محل مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده بود که امسال به 15 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه 93 افزایش یافت.

کد N48029

وبگردی