آفتاب

7 خودرو بمب گذاری شده سرگردان در لبنان / شایعه یا واقعیت

7 خودرو بمب گذاری شده سرگردان در لبنان / شایعه یا واقعیت

بیروت- ایرنا- برخی منابع خبری لبنانی اعلام کرده اند که 7 خودرو بمب گذاری شده در مناطق مختلف لبنان به حرکت در آمده اند و در پاسخ منابع امنیتی این کشور آن را شایعه خوانده و همزمان گفته اند که سرگرم بررسی موضوع هستند.

به گزارش ایرنا، این خبر که صبح چهارشنه از طریق شبکه های ارتباط اجتماعی به صورت گسترده منتشر شده، در بر دارنده مشخصات این خودروهاست و از مردم خواسته شده که به محض رؤیت هر یک از آنها، نیروهای امنیتی لبنان را مطلع سازند.

پایگاه خبری «لبنان دیبایت» در رابطه با این 7 خودرو که گفته می شود حامل مواد منفجره هستند، ویژگی ها و حتی شماره پلاک این خودروها را اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، دو خودرو چروکی سیاه و خاکستری، یک تویوتا نقره ای، یک جی ام سی نقره ای، یک ریو سیاه ، یک رنج روور یشمی و یک مرسدس نقره ای مشکوک اعلام شده است.

به نوشته این پایگاه خبری تاکنون منابع امنیتی صحت این اطلاعات را تکذیب نکرده است.

این در حالی است که «مروان شربل» وزیر کشور لبنان در گفت وگویی خبری، بازی کردن با اعصاب و احساسات مردم را با شایعات این چنینی نادرست دانسته است.

وی تاکید کرده است که ما نگرانی های موجود در خصوص وضعیت امنیتی را درک و دنبال می کنیم ، اما انتشار این گونه شایعات نگران کننده را نیز درست نمی دانیم.

یک منبع امنیتی نیز در گفت وگو با روزنامه لبنانی «النهار» اطلاعات مربوط به این خودروها را نادرست دانسته و گفته است که برخی جریان ها سعی دارند با انتشار دروغ به نگرانی مردم لبنان بیفزایند.

این منبع امنیتی از شهروندان لبنانی خواسته است که تنها به اطلاعاتی که از منابع رسمی منتشر می شود، اطمینان داشته باشند.

در حالی این شایعات منتشر شده و قوت گرفته که سفارتخانه آمریکا در بیروت با پیش بینی دو هفته خونین در لبنان در دو مرحله و با صدور اطلاعیه به شهروندان خود توصیه کرد که از سفر به لبنان خودداری و از اتباع مقیم خود در لبنان نیز خواست که از تردد در اماکن عمومی و مراکز خرید اجتناب کنند.

سفارتخانه های عریستان سعودی ، امارات و کویت نیز اطلاعیه های مشابهی صادر کردند.

گروه های تکفیری تروریستی مورد حمایت محور سعودی - صهیونیستی بوی‍ژه دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) و جبهه النصره تهدید کرده اند که قصد دارند اقدامات تروریستی خود را افزایش دهند.

خاورم**2024** 1324
کد N47824

وبگردی