آفتاب
کوچک‌زاده در تذکری:

کسی منکر وجود قاضی فاسد نیست اما تریبون مجلس دادگاه نیست

کسی منکر وجود قاضی فاسد نیست اما تریبون مجلس دادگاه نیست

کوچک‌زاده در تذکری با اشاره به نطق امروز صبح علی لاریجانی، رییس مجلس،آن را ناشی از قرابت و خویشاوندی وی با یک نماینده دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کوچک زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز با استناد به ماده 110 آیین‌نامه اظهار کرد: در هر جلسه قبل از ورود در دستور رئیس جلسه می‌تواند در مورد گزارش حوادث مهم و مسائل فوری روز مطالبی را که آگاهی مجلس از آن ضروری است به استحضار نمایندگان برساند.

وی افزود: از نطق امروز آقای لاریجانی تشکر می‌کنیم به ویژه در مورد بزرگداشت واقعه 19 دی اما می‌خواهم یادآوری کنم که آیا آزادی بیان خود مردم مهم‌تر است یا نمایندگان مردم. در دو سه روز گذشته یک نشریه را به دلیل مخالفت با اظهارنظر منتقدانه با قوه قضائیه و دولت بسته‌اند. دو نشریه را به دادگاه فرستاده‌اند ازجمله 9 دی و وطن امروز و حتی سایت‌هایی را به دلیل همین ویژگی تعطیل کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: آیا این موضوع مهمتر بود یا اینکه یک نماینده را دادستان احضار کرده است؟ البته آقای دادستان هم به نظر بنده کار بهتری می‌توانست انجام دهد. به جای بیانیه دادن و شعار دادن، کسی را که به قضات گفته امر از بازجوها می‌گرفتند، یک شب نگه می‌داشتند. لذا اگر کسی به خود نماینده همین نسبت‌ها را دهد، آیا او تذکر ماده 79 نخواهد داشت؟

دادستان باید کسی را که به قضات تهمت زده، یک شب نگه می‌داشت

کوچک زاده خاطرنشان کرد: اگر کسی به رئیس جلسه امروز بگوید که آقا این حرف‌های شما ناشی از قرابت و خویشاوندی با یک نماینده بود چون حداقل به آیین‌نامه با استناد به ماده 79 تذکر نخواهد داد. بنابراین آقای رئیس بدانید و بدانیم که این طور نیست که هر نماینده هر حرفی را بتواند بزند.

وی ادامه داد: کسانی که می‌آیند و نهج‌البلاغه می‌خوانند،می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهید یک نماینده تهمت به قضات کشور بزند، بدانند که نهج‌البلاغه‌دان در این مجلس زیاد است.

کوچک‌زاده اظهار کرد: امروز نزدیک‌تر از امام (ره) به امام علی (ع) در این کشور نداریم. او خطاب به نمایندگان فرمود: حسب موازین شرعی اگر کسی مطلع باشد که یک نفر خلاف کرده بگویید قضات رسیدگی کنند. افشای آن فسق مخالف شرع است و اگر در جای دیگری مرتکب گناه شد نباید در تریبون و ملاء عام بیان کرد بلکه باید به محاکم صالحه و مقامات ذیربط اطلاع داد تا جلوگیری کنند.

کوچک زاده افزود: کسی منکر وجود قاضی فاسد نیست. کسی منکر سرمایه‌دار دزد نیست. ولی تریبون مجلس دادگاه نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت:تشخیص مهم بودن مساله‌ای را که رئیس جلسه در ابتدای نطق خود مطرح می‌کند، به عهده رئیس است و الا اگر قرار باشد هر روز از دوستان، کوچک‌زاده و ... بپرسند که آیا شما تشخیص می‌دهید چه مساله‌ای مهم است که کار جلو نمی‌رود.

پس از اظهارات باهنر، کوچک زاده اجازه صحبت کردن به وی را نمی‌داد و درخواست باز شدن میکرفن خود را داشت تا صحبت کند و چون اجازه نیافت صحبت‌هایی را به باهنر گفت که باهنر نیز در پاسخ به وی گفت من وحشت ندارم.

انتهای پیام

کد N47762

وبگردی