آفتاب
سی ان ان :

همه پرسی قانون اساسی مصر در خارج از این کشور آغاز شد

همه پرسی قانون اساسی مصر در خارج از این کشور آغاز شد

تهران - ایرنا - شبکه خبری ˈسی ان انˈ عربی روز چهارشنبه گزارش داد: همه پرسی قانون اساسی مصر از امروز در خارج از این کشور آغاز شد.

بر اساس گزارش این شبکه خبری، همه پرسی مصری های مقیم خارج برای رای گیری قانون اساسی جدید با بازشدن اولین شعبه رای گیری در شهر ˈولینگتونˈ پایتخت ˈنیوزیلندˈ آغاز شد.

سفارت مصر در نیوزیلند در ساعت 9 صبح امروز (10 شب گذشته به وقت قاهره) درهای خود را به روی رای دهندگان مقیم این کشور گشود و رای گیری تا ساعت 10 شب و به مدت چهار روز ادامه دارد.

سفارتخانه های مصر از شرق آسیا گرفته تا غرب آمریکا ، عملیات همه پرسی قانون اساسی را برای مصری های مقیم خارج انجام می دهند و کنسولگری مصر در ˈلوس آنجلسˈ به دلیل اختلاف زمان، آخرین دفتر نمایندگی این کشور است که کار همه پرسی را شروع خواهد کرد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تعداد مصری های مقیم خارج که می توانند در همه پرسی شرکت کنند بالغ بر 680 هزار و 775 نفر است و همه پرسی در 138 دفتر سفارت و کنسولگری مصر در نقاط مختلف جهان برگزار می شود.

ˈبدر عبدالعاطیˈ سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در این باره گفت که اتاق عملیات وابسته به وزارت خارجه، گزارش های اولیه را در باره آغاز همه پرسی دریافت می کند و انجام همه پرسی در همه نمایندگی های دیپلماتیک در خارج از مصر، در حال جریان است.

بنابر این گزارش، همه پرسی قانون اساسی جدید از مصری های مقیم خارج از 8 تا 12 ژانویه و در داخل مصر 14 و 15 همین ماه برگزار می شود.

مترجمام**1408**1651
کد N47750

وبگردی