آفتاب

نماینده دهلران: توازن منطقه‌ای در بودجه 93 رعایت نشده است

نماینده دهلران: توازن منطقه‌ای در بودجه 93 رعایت نشده است

نماینده مردم دهلران در نطق میان دستور خود با انتقاد از این که اعتبارات ماده‌ی 180 قانون برنامه پنجم توسعه در بودجه کاهش یافته است، گفت: متاسفانه توازن منطقه‌ای در بوجه‌ی 93 رعایت نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی محمد احمدی، نماینده مردم دهلران در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از مواضع علی لاریجانی رئیس مجلس در دفاع از نمایندگان و قوه مقننه، بودجه را از مهمترین مسائل کشور دانست و تاکید کرد که باید تدبیری به کار گرفته شود که اولویت‌ها در بودجه مد نظر باشد.

علی محمد احمدی با بیان این که اولویت بودجه باید خروج از رکود، کنترل تورم، برنامه‌ریزی برای اجرای صحیح هدفمندی یارانه‌ها و اولویت دادن به طرح‌ها بر اساس نسبت تولید به سرمایه و اشتغال به تولید باشد، گفت: ما از معاون راهبردی ریاست جمهوری که بر توازن بر بودجه 93 و همچنین برنامه‌ی ششم توسعه تاکید دارد تشکر می‌کنیم اما لازم است یاد آوری کنم که نظام، نظام فرصتهای برابر است.

وی با انتقاد از عدم تدوین شاخص‌ بهره برداری برای مناطق مختلف کشور گفت: متاسفانه رویکردها در مورد تملک دارایی در بودجه 93، شکاف بین مناطق برخوردار و غیر برخوردار را افزایش می‌دهد.

نماینده‌ی دهلران ادامه داد: طبق ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه باید دو درصد از درآمدهای نفتی در اختیار مناطق محروم و کمتر برخوردار قرار بگیرد این در حالی است که اعتبارات تملک دارایی در استان من 38 درصد کاهش یافته و همچنین کل اعتبارات هزینه‌ای استان رشد منفی 42/8 دهم درصد را تجربه کرده است. اگر به دنبال قانون‌مداری هستیم باید به اجرای ماده‌ی 180 قانن برنامه‌ی پنجم توسعه بپردازیم و نباید در دفاع از محرومین سکوت کنیم.

نماینده دهلران در پایان از وزیر صنعت خواست تا به تکمیل پروژه‌های صنعتی در حوزه‌ی انمتخابیه‌اش توجه کند و خطاب به وزیر نیرو خواهان تکمیل پروژه‌ی سد و نیروگاه سیمره شد.

انتهای پیام

کد N47705

وبگردی