آفتاب
محسنی‌ بندپی خبر داد

9 قلم داروی ناباروری وارد لیست بیمه می‌شود / تشکیل 4 محور کاری برای ادغام بیمه‌ها

9 قلم داروی ناباروری وارد لیست بیمه می‌شود / تشکیل 4 محور کاری برای ادغام بیمه‌ها

رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از تشکیل چهار محور کاری جهت ادغام سازمان‌های بیمه‌گر خبر داد.

رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان از تشکیل چهار محور کاری جهت ادغام سازمان‌های بیمه‌گر خبر داد.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه دومین کنگره ملی آموزش به بیمار در پاسخ به سئوال ایسنا درباره سرانجام ادغام سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: بر اساس بند "ب" ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، باید صندوق‌های بیمه ادغام و یکپارچه شوند. این موضوع در پنجاهمین جلسه شورای عالی بیمه مطرح و برای آن چهار محور کاری مشخص شد.

وی در توضیح این چهار محور کاری در جهت ادغام سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: بخش اول این موضوع، جمع‌آوری اطلاعات آماری جامعه است. در بخش دوم؛ یکسان‌سازی رسیدگی به اسناد پزشکی، در بخش سوم نیز خرید راهبردی و استراتژیک خدمات عنوان می‌شود و نهایتا نیز می‌توان بحث یکپارچگی صندوق‌های بیمه‌ای را به لحاظ تکلیف قانونی و همچنین توصیه سازمان جهانی بهداشت، اجرایی کنیم.

محسنی بندپی گفت: در حال حاضر مشغول جمع‌آوری اطلاعات بیمه‌شدگان در سطح کشور هستیم، بدین منظور در این زمینه تا پایان دی ماه فرصت داده شده تا اطلاعات جمع‌آوری شود.

تلاش برای تصویب تعرفه‌های درمانی قبل از پایان سال

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره تعرفه‌های تشخیصی درمانی سال 93، گفت: صحبت‌های اولیه در این زمینه صورت گرفته، اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است. تلاش داریم قبل از پایان سال تعرفه‌های 93 را مصوب و نهایی کنیم.

9 قلم از داروهای ناباروری تا 26 دی ماه به فهرست بیمه وارد می‌شوند

محسنی بندپی همچنین در پاسخ به سئوال ایسنا درباره بیمه ناباروری نیز، گفت: بیمه ناباروری بار مالی زیادی به همراه دارد. حدود 10 تا 15 درصد زوج‌های جوان کشور از این مشکل رنج می‌برند. ما معتقدیم که ناباروری، بیماری است، نه یک درمان لوکس، اما باید به مرور زمان پروتکل‌های بالینی این امر طراحی شده و با مراکز درمانی مختلف وارد مذاکره شویم.

رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان در این باره افزود: 40 درصد از این 10 تا 15 درصد زوج‌های نابارور نیازمند تزریق هورمون هستند که بار مالی زیادی به دنبال دارد این موضوع حدود 750 تا 1000 میلیارد تومان بار مالی دارد و نمی‌توان به یک باره چنین رقمی را به بیمه‌ها تحمیل کرد.

محسنی بندپی اضافه کرد: البته با سازمان غذا و دارو تصمیم‌هایی در این زمینه اتخاذ و مقرر شده که 9 قلم از داروهای ناباروری از فرانشیز حمایتی برخوردار شده و قیمت آنها به سال گذشته بازگردد. احتمالا تا هفته آینده و نهایتا تا بیست و پنجم یا بیست و ششم دی ماه این داروها در لیست سامانه بیمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: ناباروری، بیماری است که می‌تواند آثار روحی روانی نیز ایجاد کند. باید با مراکز تحقیقات باروری و ناباروری وارد مذاکره شویم. حمایت از درمان ناباروری در راستای سیاست‌های جمعیتی و به عنوان عاملی تشویقی نیز بسیار موثر خواهد بود.

حدود 13 میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد پوشش بیمه‌ای

رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان همچنین درباره همپوشانی بیمه‌های مختلف، گفت: در حال حاضر حدود 5-4 درصد همپوشانی بیمه‌ای داریم. به این معنا که حدود پنج درصد از جمعیت کشور از چند دفترچه بیمه‌ای برخوردارند. این در حالی است که 16.6 درصد از جمعیت کشور یعنی معادل 13-11 میلیون نفر که البته اغلب آنها از افراد نیازمند و حاشیه‌نشین هستند، از هیچ پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند. کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیشنهاد داده است که از محل درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها، درصدی برای این موضوع اختصاص داده شود.

محسنی بندپی در این باره افزود: همچنین ریاست جمهور نیز به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تکلیف کرده است که منابع مالی لازم را برای پوشش بیمه‌ای افراد فاقد حمایت‌های بیمه‌ای در نظر بگیرند. ما نیز آمادگی داریم که به محض تصویب قانون بودجه، فرآیند پوشش بیمه‌ای این 13-11 میلیون جمعیت کشور را آغاز کنیم. در این زمینه با وزارت بهداشت نیز مشغول برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام

کد N47622

وبگردی