آفتاب
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

طرح جامع جمعیت وتعالی خانواده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد

طرح جامع جمعیت وتعالی خانواده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این که تدوین طرح جمعیت و تعالی خانواده از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است گفت: این طرح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قراردارد.

«حسینعلی شهریاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده گفت: این طرح 48 ماده ای نزدیک به 9 ماه در یکی از کارگروه های تخصصی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن نیز به دلیل آن که تدوین این طرح جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب است مجددا در کارگروهی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای اجتماعی مرکز زنان ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت.

وی با یادآوری این که مصوبات این طرح بسیار مناسب و خوب است اظهارامیدواری کرد: بعد از بررسی لایحه بودجه سال 93 کل کشور این طرح به صحن علنی مجلس می آید و هم اکنون در دستور کار مجلس است.

شهریاری ادامه داد: البته ما نگرانی جدی برای بار مالی این طرح داریم زیرا بار مالی موجود در آن خلاف اصل 75 قانون اساسی است ولی به دلیل آن که تدوین این طرح از خواسته های رهبر معظم انقلاب است باید با همکاری دولت و شورای نگهبان آن را تصویب کنیم.

وی با اشاره به این که در بودجه 93، 600 میلیارد تومان برای جمعیت پیش بینی شده است افزود: بارمالی موجود این طرح بسیار زیاد و نزدیک به 10 هزار میلیارد است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارامیدواری کرد: باید تلاش کنیم پیاده شدن این طرح پس از تصویب آن در جامعه به تدریج آغاز شود تا بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم.

وی در ادامه به یکی از مفاد این طرح مبنی بر قرارگرفتن وسایل پیشگیری بارداری در اختیار پزشک متخصص اشاره کرد و گفت: براساس این طرح وسایل پیشگیری از بارداری را به پزشک می دهند و افرادی که از نظر پزشک مورد تایید قرار گیرند می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه و به صورت رایگان از این وسایل استفاده شوند.

شهریاری ادامه داد: اگر فرد دلایل لازم را برای پزشک بیاورد می تواند از وسایل پیشگیری از بارداری استفاده کند همانند آن که حاملگی برای مادر مشکل داشته باشد یا در صورت به دنیا آمدن فرزند وی دچار بیماری ژنتیک می شود.

سیام(4)**9121**9132 1418
کد N47537

وبگردی