آفتاب

مخالفت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعزام نیرو به عراق

مخالفت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اعزام نیرو به عراق

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خاطرنشان کرد: پاسخ واشنگتن به تشدید درگیری‌ها در عراق، نباید گزینه اعزام نیرو به این کشور را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، ری او دیرنو، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی ضمن اعلام مخالفت با اعزام نیروهای آمریکایی به عراق اظهار کرد: به عقیده من عراق این امکان را دارد تا شریک قدرتمندی برای آمریکا در خاورمیانه باشد. اما اوضاع کنونی در عراق باعث می‌شود که تحقق این هدف تا حدودی "ضعیف" به نظر برسد.

او دیرنو که فرماندهی نیروهای آمریکا در زمان حمله به عراق را بر عهده داشت، تصریح کرد که به دلیل "شکست" نیروهای عراقی در فلوجه ناراحت است.

پیشتر جان مک کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا تصریح کرد: چندین راه وجود دارد که آمریکا بدون اعزام نیرو به عراق کمک کند که از جمله این اقدامات آموزش نیروهای عراقی است.

خنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد: آمریکا با عراق برای رسیدن به یک استراتژی جهت پاکسازی گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده همکاری می‌کند و قبایل عراقی نیز می‌توانند با مقامات ارتش در پاکسازی مناطق مسکونی همکاری داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش به هیچ وجه نیرو به عراق اعزام نمی‌کند و دلیل ناآرامی‌های کنونی در عراق خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است که وی از آن به عنوان یک "اشتباه" یاد کرد.

انتهای پیام

کد N47432

وبگردی