آفتاب

ابراز امیدواری آلمان نسبت به برگزاری کنفرانس ژنو 2 در موعد مقرر

ابراز امیدواری آلمان نسبت به برگزاری کنفرانس ژنو 2 در موعد مقرر

وزیر امور خارجه جدید آلمان ابراز امیدواری کرد که کنفرانس صلح ژنو 2 در خصوص سوریه براساس برنامه‌ریزی در 22 ژانویه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "فرانک والتر اشتاین‌مایر"، وزیر امور خارجه آلمان پس از نشست با "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا در شهر بروکسل خطاب به خبرنگاران گفت: امیدوارم این کنفرانس حقیقتا برگزار شود. افراد زیادی برای برگزاری آن تلاش می‌کنند. من امیدوار هستم این کنفرانس با شرکت کسانی حضور آنها برای پیشرفت نیاز است برگزار شود.

اشتاینمایر خاطرنشان ساخت که نمی‌داند چه کسی از جانب مخالفان حکومت سوریه به کنفرانس ژنو 2 خواهد رفت و همسایگان سوریه تحت چه شریاطی در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد: سوال‌های مطرحی وجود دارند که من امیدوارم در روزهای آیده بتوان آنها را حل کرد.

وی گفت: نباید تنها به مسئله نابودی سلاح‌های شیمیایی سوریه راضی شد بلکه قدم بعدی باید باز کردن مسیرهای انسانی یا دستکم برقراری مدتی آتش‌بس باشد به گونه‌ای که اجازه رساندن محموله‌های انسان‌دوستانه را به غیرنظامیان در داخل سوریه بدهد.

وی افزود: بدون این اتفاق ممکن است برگزاری این کنفرانس فایده‌ای نداشته باشد. ما باید در چنین کنفرانسی برای سوریه به امکان پیشرفت ملموس دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: در نشست با شولتز آنها این مساله را بررسی کردند که سیاست اروپا باید بیشتر مدیریت بحران کرده و یا بر این بحران غلبه کند.

انتهای پیام

کد N47370

وبگردی