آفتاب
در جریان سفرش به اسلام آباد ؛

تاکید سعود فیصل بر حمایت ریاض از روند صلح در پاکستان/ "موضوع مشرف، مساله‌ای داخلی است"

تاکید سعود فیصل بر حمایت ریاض از روند صلح در پاکستان/ "موضوع مشرف، مساله‌ای داخلی است"

وزیر امور خارجه عربستان در جریان سفرش به اسلام آباد ضمن تاکید بر حمایت ریاض از روند صلح در پاکستان و لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور گفت: هدف برخی از طرف‌های بین‌المللی از ایراد اظهارات درباره ژنو2 منحرف کردن این کنفرانس از مسیر اصلی خود است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی که در جریان سفرش به پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد از اظهارات برخی طرف‌های بین‌المللی در خصوص نشست ژنو 2، انتقاد کرد و گفت: هدف از ایراد این اظهارات، منحرف کردن ژنو2 از مسیر درست خود است، نشستی که قرار است بر اساس اصول ژنو 1 برگزار شود.

الفیصل همچنین از شورشیان سوری خواست تا ائتلاف مخالفان را به عنوان تنها نماینده قانونی خود بپذیرند.

وی بار دیگر بر مسائلی که در کنفرانس اخیر گروه به اصطلاح "دوستان سوریه" در لندن بر آن توافق شده بود از جمله این که ژنو2 باید به تشکیل دولتی انتقالی با اختیارات کامل بینجامد و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه یا شخصیت‌های نظام وی هیچ نقشی در آینده سوریه نداشته باشند، تاکید کرد.

الفیصل در ادامه افزود: اظهارات "غیرمنطقی" و "نادرستی" از سوی برخی طرف‌های بین‌المللی درباره ژنو2 ایراد می‌شود که هدف آن منحرف کردن این نشست از مسیر درست خود است.

وی همچنین در پایان سفر خود به اسلام آباد بار دیگر بر حمایت ریاض از روند صلح در پاکستان و لزوم تقویت همکاری‌های منطقه‌ای میان ریاض و اسلام‌آباد به ویژه در خصوص پرونده افغانستان با نزدیک شدن عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی و بین‌المللی از این کشور تاکید کرد.

الفیصل تاکید کرد که در اثنای دیدار خود با برخی مسئولان پاکستانی در خصوص پرونده پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری سابق پاکستان هیچ گفتگویی نکرده و مساله شرف یک مساله داخلی است و عربستان همواره به همکاری با پاکستان در بیشتر زمینه‌ها ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

کد N47290

وبگردی