آفتاب

"خشونت‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی می‌تواند به جنگی مذهبی تبدیل شود"

"خشونت‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی می‌تواند به جنگی مذهبی تبدیل شود"

سازمان ملل اعلام کرد، خشونت‌ها در جمهوری آفریقای مرکزی وقوع درگیری‌های مذهبی را در بحبوحه افزایش تنش‌ها میان مسیحیان و مسلمانان افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "جفری فلتمن"، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی هشدار داد، کشتارها در سراسر جمهوری آفریقای مرکزی انجام می‌شود و این بسیار نگران‌کننده است.

فلتمن در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک گفت: دسترسی به برخی از مناطق این کشور از جمله پایتخت بسیار دشوار است و درگیری‌هایی میان این دو به وقوع می‌پیوندد.

این مقام ارشد سازمان ملل افزود: خطر تشدید خشونت‌های مذهبی بسیار جدی است و این امکان وجود دارد که به خطری همیشگی برای این کشور تبدیل شود.

درگیری‌های جمهوری آفریقای مرکزی پس از آن آغاز شد که شورشیان فرانسوا بوزیزه، رئیس‌جمهوری مسیحی این کشور را در ماه مارس سرنگون کردند و میشل دجوتودیا به عنوان رهبر جایگزین شد.

به گفته فلتمن حدود 2.2 میلیون نفر از ساکنان این کشور که نیمی از جمعیت آن را تشکیل می‌دهند به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

وی افزود: کشورهایی از جمله کامرون، چاد، ساحل عاج، مالی، نیجر، نیجریه و سنگال بسیاری از شهروندان خود را از این کشور منتقل کردند چرا که احتمال افزایش تنش‌ها وجود داشته است.

انتهای پیام

کد N47205

وبگردی