آفتاب
در دیدار نماینده مجلس عراق بارئیس مجلس مطرح شد

ضرورت تقویت رایزنی‌های ایران و عراق با توجه به وضعیت حساس منطقه

ضرورت تقویت رایزنی‌های ایران و عراق با توجه به وضعیت حساس منطقه

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار عادل عبدالمهدی،نماینده مجلس عراق، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران را حمایت از امنیت و آرامش پایدار، حفظ یکپارچگی و وحدت ملی عراق دانست

به گزارش ایسنا،علی لاریجانی در این دیدار افزود: شرایط کنونی منطقه ضرورت وحدت و یکپارچگی و انسجام بیشتر میان گروه‌های سیاسی و ملی عراق را ایجاب می‌نماید و جمهوری اسلامی ایران از هر رویکردی در این راستا حمایت می‌کند.

وی در همین زمینه اهمیت هوشیاری گروه‌ها و جریانات سیاسی و نخبگان عراق را یادآور شد.

لاریجانی همچنین با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش و توسعه روابط دوستانه و همه جانبه با عراق قائل نیست افزود: همکاری‌های پارلمانی جزء مهمی از روابط نزدیک دو کشور می‌باشد که تقویت و تحکیم آن می‌تواند به حل پاره‌ای از مشکلات و موانع موجود در مسیر گسترش همکاری‌های فیمابین کمک کند.

وی ادامه تقویت رایزنی‌ها و مشورت‌های نزدیک دو کشور را با توجه به وضعیت حساس منطقه ضروری خواند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان شرایط حساس کنونی منطقه و اوضاع جاری سوریه گفت: ایجاد امنیت و ثبات در منطقه تنها از طریق همکاری جمعی کشورهای منطقه امکان‌پذیر است.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد با تدابیر رهبران عراق این کشور بتواند دوران حساس کنونی را پشت سر گذارد.

عادل عبدالمهدی، نماینده پارلمان عراق، در این دیدار ضرورت توسعه همه جانبه مناسبات نزدیک با جمهوری اسلامی ایران را مورد اجماع و توافق نظر همه گروه‌های سیاسی عراق دانست و گفت: توسعه همکاری‌های پارلمانی می‌تواند فضای جدیدی در روابط دو جانبه ایجاد کند.

وی همچنین گزارشی از آخرین تحولات عراق در آستانه انتخابات آتی پارلمانی این کشور ارائه داد.

انتهای پیام

کد N47200

وبگردی