آفتاب
رییس مجلس شورای اسلامی:

همکاری صادقانه با دولت مبنای مجلس/ نطق مطهری وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستانی نداشت

همکاری صادقانه با دولت مبنای مجلس/ نطق مطهری وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستانی نداشت

تهران - ایرنا - علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نطق علی مطهری نماینده تهران فارغ از محتوای آن وجهی برای اعلام جرم علیه وی از سوی دادستانی نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، لاریجانی در نطق خود پیش از آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گفت: فارغ از محتوای مسایل مطرح شده که قابل نقادی است، این اظهارنظر وجهی برای اعلام جرم از سوی دادستان محترم نداشت.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید از مسیر قانون آن پیگیری شود، گفت: صحبت های علی مطهری به گونه ای نبود که دادستان وارد آن شود و نیاز به این میزان بحث رسانه ای هم نداشت. گر چه صحبت های وی نادرست و قدری تحقیر آمیز بود.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: ساحتی در قانون اساسی برای صیانت از آزادی بیان قائل شده که دادستان محترم باید از تفسیر محدود قانون پرهیز کند. مراد مُر قانون است و نگاه خوش بینانه به آزادی بیان.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه مبنای مجلس همکاری صادقانه با دولت است، گفت: در مشکلات اقتصادی کشور همکاری سه قوه می تواند فضای تحرک را برای کارفرینان فراهم

کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این همکاری در مذاکرات هسته ای نیز قوت و قدرت را برای مذاکره کنندگان فراهم می آورد.

وی در عین حال گفت: نمایندگان بسیاری از سلیقه ها را نادیده گرفته اند و برای همکاری با دولت جدید و ایجاد امید به 15 عضو هیات دولت رای اعتماد دادند. اینکه سه وزیر نتوانستند رای اعتماد کسب کنند نیز امر غیرمعمول نبوده است. در لایحه اصلاح بودجه نیز مجلس همکاری جدی با دولت داشت.

لاریجانی سوال از وزیران را وجه دیگر نمایندگی دانست و گفت: سوال نیز حق نمایندگان است. اینگونه نظارت ها از کجی ها جلوگیری کرده و از انباشتگی مشکلات خودداری می کند نباید انتظار داشت مجلس نقش مستقل خود را از دست بدهد. چرا که استقلال قوا سرمایه اصلی دمکراسی و مردم سالاری است.

وی در عین حال گفت: البته اگر حقی زیادتر از حد معقول استفاده شود به ضد خود بدل می شود که نمایندگان به این موضوع توجه خواهند داشت.

رییس مجلس تاکید کرد: بخش عمده ای از انتقادپذیری و اصلاح گری درون سیستم حکومتی از طریق سوال نمایندگان محقق می شود.

ادامه دارد....

سیام 1535
کد N47192

وبگردی