آفتاب
مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع):

به زیر ساخت‌های اخلاقی جامعه توجه شود

به زیر ساخت‌های اخلاقی جامعه توجه شود

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: فعالیت در عرصه بهبود اخلاق در جامعه کاری تشکیلاتی و عزمی جمعی را می‌طلبد و باید در این عرصه به زیرساخت‌ها پرداخت.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حمید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین‌ و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسشی که چرا برخی از کارشناسان در رابطه با تخریب ارکان اخلاقی در جامعه هشدار می‌دهند؟ اظهار کرد: البته نباید در این زمینه با شدت به اظهار نظر پرداخت زیرا این چنین نیست، ولی از آنجایی که ما کشوری شیعه هستیم از این جهت میزان کم این مسئله نیز برای ما زیاد است.

وی افزود: در عین حال اگر بخواهیم مقیاسی با گذشته قرار دهیم متوجه این واقعیت می‌شویم که هر چه زمان می‌گذرد این مسئله در جامعه ما بیشتر رخ می‌نماید و رشد می‌کند و شاخ و برگ‌های زیادی می‌یابد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با بیان این‌که «این مسائل بر می‌گردد به الگوسازی‌هایی که در جامعه رخ داده است» گفت: در یک زمانی در اوایل انقلاب الگوی‌هایی در جامعه ترویج می‌شدند که افرادی فرهنگی و کسانی بودند که صلاحیت و قابلیت الگو بودن را داشتند، ولی در حال حاضر شاهدیم که معمولا الگوهایی که در جامعه نسبت به آنان گرایشی وجود دارد وارداتی هستند که از آن جمله می‌توان به فوتبالیست‌ها،‌ هنرمندان و هنرپیشه‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: اینها برای جامعه ما خطر محسوب می‌شوند، زیرا زمانی که الگوهای یک جامعه و الگو‌سازی در آنها تغییر کند نشانگر تمایل فرهنگی افراد نسبت به آن الگوهای نوین است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) افزود: ما باید در عرصه الگوسازی فعالیت و افرادی را جایگزین الگوهای نوین کنیم.

رحیمی ادامه داد: اما متاسفانه در موضوع فرهنگی از جهت ساختاری و تشکیلاتی دولت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه خود را انجام ندادند و حتی در برخی از مواقع به نظر من باعث تشدید این مشکل در جامعه شده‌اند و باید دانست که فعالیت در این عرصه کار تشکیلاتی و عزمی جمعی را می‌طلبد و باید در این عرصه به زیرساخت‌ها پرداخت.

انتهای پیام

کد N47101

وبگردی