آفتاب

عضو جریان المستقبل لبنان: اسرائیل را به حزب الله ترجیح می دهیم

عضو جریان المستقبل لبنان: اسرائیل را به حزب الله ترجیح می دهیم

بیروت- ایرنا- عضو فراکسیون المستقبل در مجلس نمایندگان لبنان گفت: اسرائیل را به حزب الله ترجیح می دهیم.

به گزارش ایرنا ˈاحمد الضاهرˈ که سخنانش را برخی از رسانه های لبنانی از جمله پایگاه اطلاع رسانی النشره روز سه شنبه منتشر کردند، همچنین ادعاهای خود علیه حزب الله و ایران را تکرار کرد.

الضاهر چند روز قبل در ادعایی دیگر که با تمسخر محافل رسانه ای و مردمی لبنان مواجه شد، گفته بود؛ زمانی که مادرش او را حامله بوده رسول گرامی اسلام (ص) به خواب پدرش آمده و تولد او را بشارت داده است و از زمانی که این خبر را شنیده مانند موشکی شده که هیچکس نمی تواند مقابلش بایستد.

این عضو جریان المستقبل همچنین تهدید کرد که حزب الله اگر از سوریه خارج نشود بهای گزافی را خواهد پرداخت.

پیش از این، بارها گروه تکفیری تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، جبهه النصره و شیخ تکفیری فراری ˈاحمد الاسیرˈ، برخی اعضای گروه 14 مارس بویژه ˈسعد حریریˈ رییس جریان المستقبل و همپیمان اصلی عربستان سعودی در لبنان و ˈفواد سنیورهˈ رییس فراکسیون این جریان در مجلس نمایندگان لبنان حزب الله را تهدید کرده اند.

حریری و سنیوره گفته اند که جریان المستقبل و گروه 8 مارس تا زمانی که حزب الله در سوریه باشد و این کشور را ترک نکند، اجازه نمی دهند در دولت آینده لبنان شرکت کند.

حریری و گروه تکفیری تروریستی داعش نیز همزمان با صدور بیانیه هایی، انفجار اخیر تروریستی در حاره حریک واقع در ضاحیه جنوبی بیروت را که به مربع امنیتی حزب الله معروف است، پاسخی به حضور حزب الله در سوریه دانستند.

در این انفجار تروریستی 6 تن شهید و بیش از 70 تن زخمی شدند.

گروه تکفیری داعش که مسؤولیت این انفجار تروریستی را برعهده گرفت، اعلام کرد که این جنایت بخشی کوچک از حسابی سنگین است که حزب الله در صورت ادامه حضور در سوریه خواهد پرداخت.

حزب الله لبنان بارها تأکید کرده است که برای دفاع از لبنان و حمایت از محور مقاومت ضد صهیونیستی در سوریه با گروه های تکفیری تروریستی مورد حمایت محور صهیونیستی – سعودی مبارزه می کند.

خاورم**1324**1504
کد N47049

وبگردی