آفتاب
معاون اول حزب اسلامی آذربایجان :

پذیرش پیشنهاد ایران تبلور میل بشریت به استقرار ارزشهای انسانی در جهان است

پذیرش پیشنهاد ایران تبلور میل بشریت به استقرار ارزشهای انسانی در جهان است

باکو- ایرنا – ˈانقلاب احدلیˈ معاون اول حزب اسلامی جمهوری آذربایجان، پذیرش پیشنهاد ایران برای مبارزه با خشونت و افراط گری از سوی مجمع عمومی سازمان ملل را ناشی از میل بشریت به استقرار نظامی بر پایه ارزشهای انسانی در جهان دانست.

وی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در باکو ، پیشنهاد دکترˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری اسلامی ایران را فراخوانی بزرگ برای مبارزه جهانی با تروریسم و تجاوز خواند و افزود: تصویب این پیشنهاد برآمده از فطرت پاک انسانی از سوی جامعه جهانی بیانگر میل انسانها به رهایی از حاکمیت ژاندارم های جهانی و دفع سیاست تضییع حقوق بشر و تجاوزگری ابرقدرتهای جهانی است .

این مقام حزب اسلامی آذربایجان با اشاره به اهمیت پیشنهاد ایران در آینده سرنوشت جامعه بشری ، انجام اقدامات عملی از سوی همه کشورهای جهان را برای تحقق این پیشنهاد مورد تاکید قرار داد.

وی تصویب پیشنهاد رییس جمهور ایران برای پایان دادن به ظلم و تجاوز با رقم قابل ملاحظه 190 رای در سازمان ملل متحد را قابل تحسین دانست و تاکید کرد : مهم این است که این پیشنهاد در عمل از سوی همه کشورها اعم از آنهایی که با صداقت به این پیشنهاد رای دادند و یا آنهایی که بنا به مصالح فردی خود در ظاهر پاسخ مثبت به آن نشان داده اند، به اجرا در آید و به ظلم و تجاوز در جهان پایان داده شود.

معاون اول حزب اسلامی آذربایجان در عین حال پیشنهاد دکتر روحانی را فراخوانی برای ابرقدرت های جهان خواند که با اصلاحات اساسی در سیاستهای خود و رعایت موازین اخلاقی و رفتاری در قبال جامعه بشری، در مسیر درست حرکت کنند تا زمینه برای تحقق مدینه فاضله برای بشریت فراهم گردد.

این مقام حزب اسلامی آذربایجان در اظهار نظر پیرامون مسوولیت انسانهای آزاداندیش و رهبران کشورهای مستقل جهان در رابطه با این پیشنهاد گفت : انسانهای آزاد اندیش و کشورهای مستقل جهان برای نجات بشریت از ظلم متجاوزان باید بدون فوت وقت از این پیشنهاد حمایت کنند و برای تحقق آن گام های عملی بردارند.

وی با تاکید مجدد بر اهمیت طرح پیشنهادی رییس جمهور اسلامی ایران افزود: ارائه چنین طرحی از سوی نماینده یک کشور به جامعه جهانی به همین سادگی اتفاق نمی افتد . طرح چنین پیشنهادی بیانگر این واقعیت است که آن کشور به پشتوانه اصلاحات اساسی که در خود بوجود آورده ، جرات ارائه چنین طرح عظیمی را به جهان پیدا کرده است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد 28 آذرماه گذشته قطعنامه پیشنهادی از سوی ایران در مورد جهان علیه خشونت و افراطی گری را با اجماع به تصویب رساند.

پیشنهاد این اقدام از سوی دکتر حسن روحانی در جریان سخنرانی اش در مجمع عمومی سازمان ملل در مهرماه سال جاری مطرح شده بود.

خاورم*1206*1552
کد N46946

وبگردی