آفتاب
عمران الزعبی:| 134972

هر گونه توافقی در کنفرانس ژنو۲ به همه پرسی گذاشته می‌شود

هر گونه توافقی در کنفرانس ژنو۲ به همه پرسی گذاشته می‌شود

هر گونه توافقی در کنفرانس ژنو۲ به همه پرسی گذاشته می شود و در صورتی که ملت سوریه با آن مخالفت کند، هیچ گونه ارزش و معنایی ندارد.

«عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد که هر گونه توافقی در کنفرانس ژنو۲ که در همه پرسی به تایید ملت سوریه نرسد هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، الزعبی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که هیئت سوری به کنفرانس بین المللی ژنو ۲ می‌رود تا به نتایجی برسد که به ملت سوریه خدمت کند.

وی افزود که رویکرد و مسیر گفت‌و‌گو‌ها در ژنو سیاسی است و باید میان سیاستمداران باشد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که دمشق با تروریست‌ها یا کسانی که علیه دولت دست به سلاح برده‌اند، گفت‌و‌گو نمی‌کند.

وی در ادامه گفت که اگر کسی بر این باور باشد که سوریه اجازه می‌دهد که هیئت مخالفان اهداف و مقاصد عربستان یا کشور‌های حوزه خلیج فارس یا ترکیه یا آمریکا یا فرانسه یا انگلیس را تصویب کند، سخت در اشتباه است و در توهم به سر می‌برد.

الزعبی در این کنفرانس تاکید کرد که هر گونه توافقی در کنفرانس ژنو۲ به همه پرسی گذاشته می شود و در صورتی که ملت سوریه با آن مخالفت کند، هیچ گونه ارزش و معنایی ندارد.

وی در مورد کاندید شدن «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز گفت که تصمیم اسد برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده یا کاندید نشدن تصمیمی شخصی است، اما در عین تاکید کرد که مردم سوریه از اسد می‌خواهند که در این انتخابات خود را کاندید کند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در مورد کشتار شهروندان سوری در منطقه «عدرا العمالیه» نیز گفت که آنچه در این منطقه رخ داد اقدامی تروریستی است و کشتار جمعی به شمار می‌رود.

الزعبی در این کنفرانس همچنین عنوان کرد که جنگ علیه تروریسم یک جنگ است و عراق و سوریه علیه تروریسم می‌جنگند و دشمن آن‌ها و جنگ آن‌ها یکی است.

وی از دولت ترکیه خواست که مرزهای خود را به طور کامل به روی تروریست‌ها بسته و آن‌ها را از این کشور اخراج کند و حمایت مالی و لجستیکی خود از تروریست‌ها در سوریه را متوقف کند.

الزعبی همچنین از دولت اردن نیز خواست که مرزهای خود با سوریه را کنترل کرده و به فشارهای خارجی بویژه فشارهای عربستان در این زمینه تن ندهد.

وزیر خارجه سوریه در ادامه تاکید کرد که سوریه همانند گذشته از مقاومت فلسطین حمایت می‌کند.

کد N46925

وبگردی