آفتاب

اجرای ارکستر سازهای بادی تهران در تالار وحدت

اجرای ارکستر سازهای بادی تهران در تالار وحدت

همشهری‌آنلاین: ارکستر سازهای بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی ۲۴ و ۲۵ دی ماه با اجرای قطعات موسیقی جز در تالار وحدت به صحنه‌ می‌رود.

موسیقی > کنسرت - ارکستر- همشهری‌آنلاین:
ارکستر سازهای بادی تهران به رهبری جاوید مجلسی و سرپرستی سینا ذکایی ۲۴ و ۲۵ دی ماه با اجرای قطعات موسیقی جز در تالار وحدت به صحنه‌ می‌رود.

 به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت خانه موسیقی، سینا ذکایی، سرپرست ارکستر سازهای بادی تهران در ابتدای نشست خبری کنسرت با اعلام این خبر گفت: این کنسرت با همراهی 29 نوازنده و به رهبری جاوید مجلسی و با حمایت خانه موسیقی، در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

جاوید مجلسی، رهبر ارکستر سازهای بادی تهران هم درخصوص قطعات اجرای در کنسرت پیش رو گفت:در این کنسرت قرار است قطعاتی از موسیقی جز، کلاسیک و برخی قطعات مناطق آمریکای لاتین اجرا شود که از آهنگسازانی همچون بنی گودمن، آرتور ساندووال، بابی تروپ، پیاتزولا، لئونارد برنشتاین و هنری مانچینی خواهد بود.

وی در مورد ویژگی‌های این کنسرت نیز گفت: این اجرا سولیست محور خواهد بود به همین دلیل 4 سولیست در این کنسرت ارکستر را همراهی خواهند کرد که بابک صفر نژاد(هارمونیکا) و مهرداد مهدی(آکاردیون) نوازندگان مهمان هستند.

مجلسی درباره ارکستر سازهای بادی تهران افزود:این ارکستر، اولین ارکستر سازهای بادی در ایران است و مشابه آن را هیچ وقت نداشته‌ایم. در طول این سال‌ها با بچه‌ها سعی کردیم سطح کیفی را بالا ببریم و امروز ارکستر در سطح بسیار خوبی قرار دارد و از نظر فنی قوی است.

سینا ذکایی در بخش دیگری از سخنانش درباره تاریخچه این ارکستر گفت:ارکستر بادی تهران در سال 85 توسط تعدادی از نوازندگان سازهای بادی تحت نظارت جاوید مجلسی تشکیل شد و در بیست و دومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه پرداخت. همچنین این ارکستر در بیست چهارمین جشنواره موسیقی فجر نیز توانست مقام نخست را کسب کند.

وی افزود: این ارکستر در طول فعالیت خود اجرای قطعاتی از سبک‌های مختلف موسیقی از جمله کلاسیک، رمانتیک، جز، بلوز، لاتین و ایرانی را در کارنامه خود دارد و آخرین اجرای آن به جشن خانه موسیقی در مهر ماه 92 برمی‌گردد که با استقبال خوب مخاطبان و هنرمندان سرشناس مواجه شد.

ذکایی درباره ساز‌هایی که در این ارکستر نواخته می‌شوند گفت:سازهای استفاده شده در این کنسرت فلوت، ابوا، توبا، کلارینت، ساکسوفون، فاگوت، فرنچ هورن، ترومپت، ترومبون، درامز، گیتار باس ،پرکاشن ، آکاردیون و هارمونیکا هستند.

ذکایی در پایان در خصوص مراکز فروش بلیت این کنسرت گفت: فروش بلیت‌های ارکستر سازهای بادی تهران از طریق سایت ایران کنسرت (www.iranconcert.com) و مراکز ققنوس 22728007، آوای خانه 66576223، کافه کهن 88592771، پرشیا83880، و گیشه تالار وحدت 66757505 صورت می‌گیرد.

 ارکستر سازهای بادی تهران  در  ساعت 21 و 30 روزهای 24 و 25 دی ماه در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

 

کد N46911

وبگردی