آفتاب
در دیدار معاون وزیر خارجه ایران؛

آلمان از حضور تهران در نشست ژنو 2 حمایت کرد

آلمان از حضور تهران در نشست ژنو 2 حمایت کرد

تهران - ایرنا - نایب رییس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان، راهکار سیاسی را تنها راه حل برای پایان دادن به بحران سوریه دانست و از دعوت از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست ژنو 2 حمایت کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «آندریاس شوکنهوف» در دیدار با «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح سوابق مناسبات دیرینه دو کشور، به وجود علایق در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و آلمان اشاره کرد و مقطع فعلی را برای اعتماد سازی در روند سیاسی با ایران بسیار مهم دانست.

وی بر لزوم نگاه به آینده و بهره گیری از این فرصت تاکید کرد و اظهار داشت: این رویکرد در طرفین وجود دارد.

نایب رییس فراکسیون احزاب مسیحی در پارلمان آلمان با اشاره به نقش فعال و نیز توانمندی ایران در منطقه ، تمایل آلمان را برای همکاری های منطقه ای با ایران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، مجید تخت روانچی نیز با برشمردن چالش های پیش رو و خطرات ناشی از افراطی گری برای منطقه و جامعه جهانی، بر لزوم همکاری تمام کشورها برای مبارزه جدی با آن تاکید کرد.

وی با تاکید بر سابقه مناسبات دو کشور ایران و آلمان اظهارداشت: باید از ظرفیت های موجود دو جانبه و نیز همکاری های منطقه استفاده کرد.

تخت روانچی اظهارداشت: به رغم اقدام نظامی آمریکا در افغانستان و عراق، مشکل افراطی گری در این کشورها همچنان وجود دارد و ما شاهد سرایت آن به سوریه هم هستیم.

تخت روانچی راه حل سیاسی را تنها راه پایان بخش بحران جاری دراین کشور دانست.

وی در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بر لزوم برخورداری کشورمان از تمام حقوق مصرح در ان.پی.تی از جمله غنی سازی تاکید کرد و افزود: ما می توانیم به نگرانی های مشروع طرف مقابل پاسخ دهیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با گروه 1+5 اضافه کرد: با توجه به توافق ژنو ، لازم است که همه به آینده نگاه کنند و مانع از تلاش های کسانی شوند که در صدد اخلال در پیشرفت امور هستند.

سیام(1)9254**1572
کد N46905

وبگردی