آفتاب

کشته شدن 10 عضو القاعده در درگیری های پراکنده در استان الانبار

کشته شدن 10 عضو القاعده در درگیری های پراکنده در استان الانبار

تهران- منابع امنیتی و تلویزیون عراق گزارش دادند که دست کم 10 شبه نظامی القاعده روز سه شنبه به دنبال درگیری ها میان قبایل و شبه نظامی القاعده در دو شهر مهم استان الانبار کشته شدند.

به گزارزش خبرگزاری شین هوا از بغداد،یک مقام پلیس استانی عراق به خبرگزاری شین وا اعلام کرد که در شهر الرمادی شماری از قبیله نشینان تحت حمایت نیروهای پلیس محلی با شبه نظامیان القاعده درگیر شدند که درگیری های شدیدی نیز رخ داد.دراین درگیری ها پنج شبه نظامی القاعده کشته و دو شبه نظامی دیگر دستگیر شدند.

در حادثه ای دیگر قبیله نشینان با شبه نظامیان القاعده در منطقه البوبالی درگیر شدند که سه تک تیرانداز القاعده ای در این درگیر کشته شدند.

همچنین براساس گزارش ها، شبه نظامیان مسلح القاعده تلاش کردند تا مواضعی را در نزدیکی منطقه حدود 30 کیلومتری شرق الرمادی بدست بگیرند اما با مقاومت قبیله نشینان مواجه شدند .قبیله نشینان یک پل را منفجر کردند تا از ورود شبه نظامیان القاعده به این منطقه جلوگیری به عمل بیاورند.

همچنین درگیری های پراکنده ای در شهر فلوجه میان قبیله نشینان و گروههای کوچکی از شبه نظامیان القاعده رخ داد که هنوز جرئیات بیشتری از این درگیری ها مخابره نشده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد که حملات موشکی روز سه شنبه ارتش عراق در شهر الرمادی منجر به کشته شدن 25 شبه نظامی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کرکوک،براساس اعلام محمد العسگری سخنگوی وزارت دفاع عراق، نیروهای عراقی اهداف شبه نظامیان را به حملات موشکی هدف قرار دادند که در این حمله دست کم 25 شبه نظامی کشته شدند.

مترجمام**9234**1856
کد N46850

وبگردی