آفتاب
نماینده ارامنه در مجلس:

پیروزی ملت سوریه بر تروریست ها خواست ملت ایران است

پیروزی ملت سوریه بر تروریست ها خواست ملت ایران است

تهران - ایرنا - نماینده ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی گفت که پیروزی نهایی ملت سوریه بر گروه های تروریستی را خواست قلبی دولت و ملت ایران است.

به گزارش ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، جمعی از فعالان ارشد فرهنگی و اجتماعی کشور سوریه روز سه شنبه با روبرت بگلریان نماینده اقلیت ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

بیگلریان در این دیدار ضمن تبریک میلاد مسیح و آغاز سال نو میلادی به تمامی مسیحییان و مسلمانان جهان، این میلاد فرخنده را سرآغازی برای تحقیق و توسعه روابط و بسط و گسترش هم اندیشی و گفت و گوی میان ملت ها بویژه ایران و سوریه دانست.

وی با اشاره به این که بنا بر تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اقلیت های دینی در ایران دارای حقوق و امکانات زیادی هستند، گفت: اقلیت های دینی در جمهوری اسلامی زندگی آرام و مسالمت آمیزی در کنار مسلمانان دارند و از بسیاری از حقوق از جمله داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی، آزادی تعلیمات دینی و بسیاری از امکانات آموزشی، فرهنگی و اجتماعی هم چون سایرین برخوردارند.

نماینده ارامنه جنوب در مجلس همچنین با اشاره به فضای مثبت جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقلیت های دینی نسبت به بهبود وضعیت شهروندان سوریه از جمله ارامنه این کشور ابراز امیدواری کرد.

وی در پایان پیروزی نهایی ملت سوریه بر گروه های تروریستی را خواست قلبی دولت و ملت ایران دانست.

اعضای هیات فرهنگی و اجتماعی سوریه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در ایستادگی در برابر حقوق مستضعفین بویزه مردم مظلوم سوریه گفت: امروز با حمایت های ایران دشمن از دروازه محکمی به نام سوریه می ترسد.

وی در ادامه خروج مسیحیان و ارامنه از سوریه و خاورمیانه را خواست گروه های تروریستی و تکفیری دانست و همکاری مضاعف برای خنثی کردن این قبیل توطئههای گروه های تروریستی را خواستار شد.

در ادامه این دیدار یکی از فعالان مسیحی سوری گفت: ارامنه و مسیحیان در سوریه نبه به عنوان مهاجر یا گناهنده بلکه همچون شهروندان سوری محسوب شده و دارای حقوق برابر با دیگر مردم سوریه هستند.

وی بر حمایت از دولت سوریه نسبت به احقاق حقوق تمامی شهروندان اعم از مسلمانان و مسیحیات تاکید کرد.

سیام**2025 ** 1418
کد N46730

وبگردی