آفتاب
نقوی حسینی:

رسایی در جلسه امروز کمیسیون امنیت از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد

رسایی در جلسه امروز کمیسیون امنیت از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشد

نقوی حسینی گفت که رسایی در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از پاسخ وزیر اطلاعات در خصوص مساله شنود قانع نشد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «در جلسه امروز کمیسیون ابتدا مصوبات جلسه هیات رییسه در کمیسیون قرائت شد. اعزام هیات کمیسیون به روسیه به سرپرستی احمدی رییس کمیته سیاست خارجی و همراهی آصفری و جوکار، اعلام به وزارت خارجه مبنی بر پیگیری جدی مرگ عامل انفجار در مقابل سفارتخانه ایران در لبنان، دعوت از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آقای دکتر ربیعی برای شرکت و حضور در کمیسیون، تصویب سفرهای مرتبط با کمیسیون در هیات رییسه و سپس ارجاع به کمیته سفرها از جمله مصوبات جلسه امروز هیات رییسه کمیسیون بود.

نقوی‌حسینی در ادامه گفت: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون به نقد و بررسی سفر گروه‌های دوستی پارلمانی کشورهای اروپایی به ایران پرداختند. حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات در کمیسیون برای پاسخ به سوالات نمایندگان برنامه بعدی کمیسیون بود. آریایی‌نژاد اولین سوال را مطرح کرد.

وی سوال کرد که چرا وزارت اقدامات پیشگیرانه در مورد دیدار هیات پارلمانی اروپایی با فعالین فتنه در حل سفارتخانه یونان انجام نداده است؟ علوی پاسخ دادند که تماس جلسه هماهنگی با مسئول اصلی موضوع در وزارت صورت نگرفته با این وجود وزارت اطلاعات هم در جلسه هماهنگی صریح و آشکار با ملاقات مذکور اعلام مخالفت کرده است.

پس از توضیحات وزیر، آریایی‌نژاد گفت که از پاسخ قانع نشده است.

آقای محمدی طراح سوال دوم از وزیر اطلاعات بود. سوال آقای محمدی نیز مشابه سوال قبلی بود. وی سوال کرد که علت و چگونگی ملاقات هیات اروپایی با زندانیان فتنه 88 و پذیرش شرط ملاقات از طرف ایران چه بوده است.

علوی مجددا توضیح دادند که وزارت با اصل سفر گروه‌های دوستی پارلمانی و سایر مراودات مخالفتی ندارد و باز هم اشاره می‌کنم که ما نظر مخالفت خود را با ملاقات هیات با افراد مذکور اعلام کرده بودیم. پس از توضیحات وزیر، آقامحمدی نیز از پاسخ قانع نشد. سوال سوم از طرف رسایی مطرح شد.

وی سوال کرد عملکرد وزیر محترم اطلاعات در خصوص مساله شنود به چه صورتی است؟ چون خاتمی در مصاحبه با مطبوعات گفته که از اینجانب شنود می‌شود و این اقدام غیرقانونی است. سوال ما از وزیر این است که چنین اتهامی که از طرف خاتمی به نظام وارد می‌کند درست است یا خیر؟ علوی پاسخ داد که اطلاعات هیچگونه اقدامی به ویژه در حوزه شنود برخلاف قانون و بدون مجوزهای قانونی انجام نداده و نخواهد داد. پس از پاسخ وزیر رسایی از پاسخ قانع نشد.»

انتهای پیام

کد N46655

وبگردی